Na wiosnę przyszłego roku władze miasta chcą przeprowadzić wśród siedlczan najprawdopodobniej największe badania. Mają być telefony i ankiety, a wszystko po to, aby poznać nasze potrzeby. Komunikacyjne.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce poważnie powalczyć o klienta. W tej chwili z jego usług w znacznej ilości korzystają osoby, posługujące się biletami ulgowymi, a te przynoszą mniejsze wpływy. Pomóc w tym ma urząd miasta, który chce poznać potrzeby mieszkańców i pasażerów MPK, aby potem już razem ze spółką poprawić ofertę miejskiego przewoźnika.
– Widzimy, że jest potrzeba wprowadzenia biletu czasowego i widzimy to nie od dzisiaj. Należy jednak pamiętać, że będzie to możliwe tylko wtedy, gdy przemodeluje się nasze linie – mówi Joanna Skolimowska – Szpura z wydziału gospodarki komunalnej ratusza. – Rewolucje nie są w Siedlcach potrzebne, bo myślę, że nasz transport ma się dobrze, ale chcemy pokusić się o danie możliwości przesiadki w ramach jednego biletu.
Przeprowadzenie badań zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.
Poprosimy o więcej autobusów w okolice Piasków Zamiejskich bo jeden na godzinę (a w weekendy i święta co 2 godziny) to trochę za mało. Często bardziej się opłaca iśc na piechotę do centrum niż czekać na autobus.
Autobusy będą liczyć , wyłapią ilość biletów ulgowych. bez tych liczników nie dało się tego zrobić?
Jednak można.
Dni z doradztwem rolniczym 2013r. – 80.000 ludzi.
2014r. 100.000 ludzi. Trzeba tylko wysłać urzędników.
Mam nadzieję, że miasto wprowadzi bilety na tzw. doładowanie, czyli za jaką kwotę się doładuje bilet, za tyle się jeździ. Wtedy częściej będą jeździły osoby, które korzystają z autobusu od czasu do czasu, którym nie opłaca się wykupienie całego biletu miesięcznego, ale pojedynczy bilet na tyle przejazdów wypada dość drogo. Takie rozwiązania są w innych miastach i świetnie się sprawdzają.
Był kiedyś w Siedlcach (z tego co pamiętam) bilet szęścioprzejazdowy. Nie sprawdził się, było mało chętnych, którzy z niego korzystali i zniknął z dystrybucji.
Właśnie dziwi mnie, że się nie przyjął ten bilet. W Siedlcach ogólnie bilety są zdecydowanie za drogie patrząc na to co MPK oferuje.
Moje pomysły:
1)Trzy autobusy na linii 3 i 4 na godzinę,
2)Usunąć linię:1,6,24,35,
3)Usunąć linię 31 po co ona przecież jest linia 16,
4)Linia 18 niech kursuje Ogródki działkowe do Cmentarza Janowska,
5)Linię 22 połączyć z linią 7 PKP->3 Maja -> Świętojańska ->Zbrojna -> Grabianowska ->Południowa i dalej na Zachojniak,
6)12 i 33 połączyć ze sobą i zrobić warianty np. z Piasków do Terespolskiej i z Piasków do MPK,
Poza tym prosiłbym o wiatę na przystanku Sokołowska ks. Niedziałki była kiedyś tam ławeczka ale ostatnio nawet ławeczka dała dyla,
Zmniejszenie częstotliwości linii 3 i 4 na obecnych okrężnych trasach nic nie da. Tym linią potrzebna jest zmiana tras, a częstotliwość powinna zostać taka jak jest teraz.
Wystarczyłyby sensowne linie autobusowe i ich skomunikowanie. Potrzeby jest autobus aby z Unitów Podlaskich aby młodzież dojechała przed godziną 8.00 , do szkoły na Konarskiego ("elektryk" CKP) i Prusa ("królówka" UPH) i dalej na Bema ("rolnik") – krótszą trasą niż autobus linii 3. Linia nr 8 jedzie tylko na PKP a przecież młodzież z Wołyńców, Rakowca i południowo-wchodniej części Siedlec również uczy się w wymienionych wyżej szkołach więc warto pomysleć o jej wydłużeniu w tamte rejony miasta.
A jak ta krótsza trasa miałaby wyglądać?
Jeśli autobus jechałby przez Piłsudskiego a następnie w Konarskiego to nie będzie to krócej, jedynie uczniowie Elektryka będą mieli transport pod same drzwi.
Nie wiem, czy jeśli samo MPK będzie badać, to coś to da. Zająć się rozkładem powinna profesjonalna firma, która przeprowadzi badania i audyt. Podobnie z ofertą biletową (tak zrobiły m.in. Radom, Biała, Zamość, Łomża, Suwałki, Nowy Sąćz – miasta mniej więcej podobne do Siedlec).
Jak w każdym cywilizowanym mieście powinny działać ciepłe guziki. Nie powinno się też montować na prawie każdej poręczy kasowników – MPK jeszcze na to nie wpadło, że są od dawna dostępne kasowniki, które w jednym urządzeniu łączą obsługę biletów elektronicznych i papierowych. Można je sensowniej rozmieścić, a tak w większości autobusów nie ma przy tylnych drzwiach kasownika papierowego, za to po dwa kasowniki e-biletów.
I więcej linii do miasta.
O tym, że inni kupują autobusy z klimatyzacją dla pasażerów to nawet nie ma co wspominać…
a co z mieszkańcami
gminy Siedlce?????????????????????cały czas są po macoszemu traktowani-ZABRAĆ 1ML MPK
MPK nie musi walczyć o Klienta, bo jest jedynym przewoźnikiem w mieście. Gdyby Miasto umożliwiło wejście konkurencji na linie miejskie, ceny biletów byłyby niższe, a komunikacja dostosowana do potrzeb mieszkańców.
Ceny biletów ustala miasto, a nie przewoźnik. Taki z Pana kompetentny samorządowiec, że ustaw Pan nie zna. Rada Miasta jak Pan słusznie napisał jest organizatorem publicznego transportu i ona zleca przewozy firmie. Poza MPK Siedlce, który jest jedynym przewoźnikiem w mieście obsługę połączeń może otrzymać firma zewnętrzna pod warunkiem otrzymania zlecenia na przewozy.
Niestety prywatnym przewoźnikom w Siedlcach mówię NIE! W Warszawie, gdzie mieszkam w autobusach firmy PKS Grodzisk Mazowiecki jest brud i smród, a tabor to wyeksploatowany złom. Niestety nie wiem jak jest u innych prywatnych przewoźników, ale nie pamiętam, abym widział w autobusach MZA, aby był w środku kurz czy wszechobecne plamy.
O ciepłym guziku nie ma co marzyc. Ludzie pomimo informacji nie umieją z niego korzystac.
a to jest jeszcze inna rzecz, że lud u nas ciemny, napisów nie czyta i nie ogarnia przycisków na poręczach. smutne…
No najwyższa chyba pora, żeby zrobić porządek z komunikacją w tym mieście. W niedalekiej Białej Podlaskiej już parę lat temu wprowadzono rewolucyjne zmiany – znacząco zmniejszono liczbę linii, poprawiono dzięki temu częstotliwość i wprowadzono bilety czasowe. Na to czekamy w Siedlcach. Przede wszystkim obecny bilet jednorazowy powinien zostać przekształcony na wzór warszawskiego 75-minutowego – w bilet umożliwiający przesiadki w okresie np. 30 minut albo podróż jedną linią do ostatniego przystanku na trasie. Poza tym można by wprowadzić tańszy bilet 15-minutowy pozwalający przejechać krótszy odcinek trasy. Kolejna sprawa – sieć komunikacyjna i rozkłady. To, co jest teraz, to jedna wielka tragedia. Linie 6, 9, 22, 23, 24, 25, 30, 31, 32, 33, 35, 38, 42, 43 na obecnych trasach mogą być zlikwidowane, bo ich pasażerów mogą przejąć inne linie. Linię 12 przedłużyć do Terespolskiej i zwiększyć częstotliwość kursowania, to samo z linią 18 – wydłużyć przez Janowską albo Starowiejską do Kasztanowej i gdzieś tam zrobić pętlę. Linie 3 i 4 także do zmiany trasy – należałoby zlikwidować ich okrężny charakter przy zachowaniu częstotliwości co 15 minut w ciągu dnia. Tak więc mielibyśmy linie 3 w obie strony na trasie Leśna – Stadion i 4 także w obie strony na trasie Kurpiowska – Stadion. Linię 25 i 35 można by spróbować połączyć ze sobą, tak by jeździły na trasie z Roskoszy do Collegium Mazovii przez Kurpiowską, centrum miasta, Konarskiego, Bema, Poniatowskiego i Chrobrego – byłoby to świetne połączenie dużych osiedli z ważnymi obiektami, przede wszystkim szkołami – o czym postulował już jeden z komentujących tu ludzi. Linie podmiejskie także należałoby nieco przeorganizować, ale to już za dużo pisania.
połączy w jedną linię z modyfikacją trasy przez osiedle Warszawska zwiększając częstotliwość (co 6 minut.)
Nic z tego, tak nie zrobią. Musisz należeć do PIS by coś zmienić. A ja to ……
Mnie najbardziej irytuje to, że celem kursowania wszystkich linii jest dotarcie do ścisłego centrum, ale przecież nie wszyscy pracują w urzędzie miasta ;). Większość autobusów ciągnie się sznurkiem jedną trasą a np. z os. robotniczego w okolice brzeskiej to nie ma opcji się przedostać a wystarczy tak niewielka zmiana, brakuje też NOWYCH TRAS z uwzględnieniem połączeń do obiektów typu stadion, aquapark czy młodych osiedli. Nie wspomnę o godzinach kursowania -o zgrozo! 4 autobusy w jednym kierunku jednocześnie a potem godzinę nic. Czysty idiotyzm!
A ja proponuje aby MPK zadbało o kulturę osobisstą jego przedstawicieli majacych kontakt z klientami.Wielokrotnie byłem świadkiem skandalicznego zachowania rewizora /szczupły wysoki chłopak ,przeważnioe w bluzie z kapturem/.To co wyprawia ten gość woła o pomstę do nieba.
Owszem to sie zgadza i takiego kontrolera nalezy zwolnic z TBW Siedlce.Uwazam tez ze nad zachowaniem kontrolerow nalezy sie powolac osobe ktora bedzie kontrolowac zachowanie kontrolerow podczas ich sluzby kazdego dnia podczas kontroli