Dziś zarząd GTI Travel Poland Sp. z o.o. przesłał mailowo do urzędu marszałkowskiego oświadczenie o niewypłacalności biura. Poza granicami kraju pozostaje 750 osób, z czego jutro planowo wraca 538 osób.
Z komunikatu na stronie GTI Travel Poland Sp. z o.o. wynika, że biuro zaprzestaje działalności touroperatorskiej. Po otrzymaniu oświadczenia o niewypłacalności możliwe jest uruchomienie środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Gwarancja ubezpieczeniowa wystawiona przez Signal Iduna opiewa na 7,25 mln zł.
Przez cały dzień do Urzędu Marszałkowskiego WM w Warszawie docierały informacje o problemach biura podróży GTI Travel Poland. Jak nas informowało biuro, kierownictwo firmy podejmowało próby ratowania biura. Niestety, ostatecznie przesłało skan oświadczenia o niewypłacalności.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami kompetencje urzędów marszałkowskich ograniczają się jedynie do uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowej. Środki te pokrywają w pierwszej kolejności powroty turystów do kraju, a następnie ewentualne rekompensaty dla poszkodowanych klientów biura.
Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro będą mogły pobierać ze strony urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego – www.mazovia.pl formularz zgłoszenia roszczeń, a następnie składać go w urzędzie marszałkowskim.
Wszelkie informacje na temat miejsca pobytu turystów i ich powrotu do kraju będziemy przekazywać w miarę otrzymania danych od GTI Travel Poland.
Marta Milewska, rzecznik prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego