Wszystko wskazuje na to, że z końcem września siedlecka policja przeprowadzi się z ulicy Prusa na ulicę Starowiejską. Jak powiedział na ostatniej sesji podinsp. Marek Fałdowski, komendant KMP Siedlce cała operacja jest już na ukończeniu.
– Cieszę się, bo ta przeprowadzka nie jest tylko po to, aby nam policjantom lepiej się pracowało, ale przede wszystkim po to, by mieszkańcy mieli lepsza obsługę – mówi komendant. – Cała policja będzie w jednym miejscu i żaden mieszkaniec nie będzie się zastanawiał, gdzie ma załatwić swoją sprawę – dodaje.
Warunki w budynkach przy ulicy Starowiejskiej dzięki niedawno przeprowadzonym remontom są o wiele lepsze. Oba obiekty odpowiadają już wszelkim standardom. Będzie winda, dzięki której osoby niepełnosprawne będą mogły swobodnie poruszać się po jednostce. Dla ułatwienia życia mieszkańców wszystkie komórki jak I i II rewir dzielnicowych, referat wykroczeń, referat nieletnich czy dyżurka będą zlokalizowane na parterze. W planach jest też budowa łącznika pomiędzy budynkiem A, a budynkiem B.
– Przede wszystkim zależało mi na tym, aby to nie odbywało się tylko ze środków jakie przekaże nam samorząd, ale aby budowa łącznika była ujęta w planie inwestycyjnym Komendy Głównej – dodaje. – I z tego co mi wiadomo to plan ten został zaakceptowany. Dlatego wierzę, że okres przełomu roku będzie dobry na przygotowanie dokumentacji i na przetargi, a budowa ruszyłaby w roku przyszłym – dodaje.
100 tys. zł oszczędności
Odkąd pojawił się w mediach temat przeprowadzki, policja jako jeden z głównych jej powodów podawała oszczędności. Komendant zapytany o to czy wstępnie je wyliczono odpowiada, że może to być nawet 100 tysięcy złotych.
– Jak wszyscy wiedzą policja utrzymuje się z budżetu państwa, więc taka kwota to naprawdę ogromne pieniądze podatników – mówi Fałdowski. – Dzięki temu, że nie zostaną wydane na ogrzewanie czy oświetlenia będą mogły być wykorzystane na przykład na wymianę naszego sprzętu, co mieszkańcy wyraźnie odczują jako plus – dodaje.
Na remont budynków przeznaczono 2 miliony 400 tys. zł., które policja pozyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. W planach oprócz budowy łącznika jest także budowa garaży, monitoring oraz parkingi dla mieszkańców.
– To był naprawdę duży problem, bo mieszkańcy, którzy chcieli u nas załatwić swoje sprawy, nie mieli gdzie zaparkować – tłumaczy komendant.
ab
OOOOOOOOOOO….I UDAŁO SIĘ BEZ ZAJĘCIA POMIESZCZEŃ W BUDYNKU POLIKLINIKI.
BRAWO PANI MARZENKO.
historyczny.
miasto bierze na swoje biurestwo…
Również cieszę się, że Policja będzie mieć lepiej, a Poliklinika zostaje z tym samym stanem posiadania 🙂 Szkoda tylko, że w tzw. międzyczasie Pan Komendant doprowadził do usunięcia z tej przychodni kilku specjalistów…
Szkoda dobrych sąsiadów z Prusa. Tyle lat przez płot sąsiedzi. pracownicy wydziały są z wami. pozdrawiam