Poseł PiS Krzysztof Tchórzewski w rozmowie z nami twierdzi, że na jesieni może rozpocząć się modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol. Jeśli tak się stanie w przyszłym roku mogłyby ruszyć prace przy budowie tunelu pod torami pomiędzy ulicą Kilińskiego i Składową.
5 lat temu miasto zawarło porozumienie z Polskimi Liniami Kolejowymi na budowę tunelu pod torami kolejowymi przy okazji modernizacji stacji Siedlce. Tunel ma przebiegać pomiędzy ulicą Kilińskiego i Składową i odkorkować miasto, ale przez 5 lat do obu inwestycji było bardzo daleko. To ma się zmienić, bo jak mówi poseł PiS Krzysztof Tchórzewski jest gwarancja z ministerstwa transportu, że inwestycja w E20 zostanie wykonana.
– Minister Massel (podsekretarz stanu w ministerstwie transportu, budownictwa i gospodarki morskiej – od red.) powiedział, abym się o to nie martwił. Jest przygotowana nowa wersja listy inwestycji kolejowych i na jutrzejszym posiedzeniu (26 czerwca – od red. ) rady ministrów wniosek z modernizacją linii będzie złożony. Myślę, że gdyby minister nie był tego pewny to by tego nie powiedział. Miejmy nadzieję, że na jesieni tego roku inwestycja ruszy – mówi Tchórzewski.
Przypomnijmy, że były już dwa przetargi na drugi etap modernizacji odcinka Siedlce – Terespol. Ostatni rozstrzygnięto w kwietniu, ale kolej pieniędzy nie zobaczyła. To ostatni dzwonek na rozpoczęcie inwestycji przekonuje poseł PiS. Wiadomo, że dla Siedlec modernizacja to duża własna inwestycja. Tunel pod torami ma być ważnym elementem komunikacyjnym i ma połączyć ze sobą centrum z południową częścią miasta. Władze Siedlec liczą, że nastąpi odkorkowanie w rejonach wiaduktów garwolińskiego i łukowskiego.
– Siedlce nie byłyby w stanie tego zrobić – tłumaczy Tchórzewski. – Nigdy nie dostałyby zgodny na zamknięcie stacji i budowę tunelu. To jest dla miasta włożonych w inwestycję kolejową około 40 milionów złotych a potem drogi dojazdowe co może dać drugie tyle – wylicza poseł i dodaje, że w przyszłym roku budowa tunelu powinna ruszyć.
Zgodnie z porozumieniem kolej położy skrzynie – główny element konstrukcji podziemnego tunelu a miasto wybuduje całą infrastrukturę drogową a także odwodnienie, wykończenie tunelu, ciągi piesze i jezdne.
A udaloby sie moze przy okazji (i przy remoncie stacji) zbudowac parking nad torami, podobny do tego w Krakowie? Wyszloby to drogo, ale ile by miejsc parkingowych doszlo…
możnaby i lotnisko. Może i drogo ale jak szybko i wygodnie 🙂
Wygląda na to, że poseł PiS załatwił u TUska inwestycje. A TO ZDRAJCA!!! 😀
za rok to samo powie.
Lepiej trzymać język na smyczy, a mówić jak już inwestycja ruszy za tydzień czy miesiąc. Siedleckim radnym i władzom miasta też to radzę.
Oni zawsze mówią "hop" zanim przeskoczą, a i tak lądują w kałuży. Najśmieszniejsze jest jednak to, że ludzie NADAL im wierzą.