Z zewnątrz ceglany, wewnątrz nowoczesny i komfortowy. Remont dworca PKP już na finiszu. Zanim jednak skorzystają z niego pierwsi podróżni, konieczne jest jeszcze uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych.
W lipcu oficjalnie zakończono prace budowlane w budynku dworca. Na dniach inwestor planuje złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Równocześnie rozpoczną się procedury odbiorów technicznych. Po zakończeniu tych działań dworzec zostanie otwarty dla podróżnych, co nastąpi jeszcze latem tego roku.
Przebudowa dworca w Siedlcach rozpoczęła się latem 2021 roku. Jest ona realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Metamorfozę przeszła elewacja budynku, która odzyskała ceglany wygląd. Jej górne części wykończono patynowaną blachą tytanowo-cynkową. Nad wejściem głównym umieszczony został wielkoformatowy zegar.
Sporo zmian czeka podróżnych wewnątrz budynku. Przestrzeń obsługi będzie składała się z poczekalni i holu o wysokość dwóch kondygnacji, wokół których na dwóch piętrach skupiono pomieszczenia kas biletowych, toalety oraz lokale handlowo-usługowe. Parter budynku połączono z pasażem handlowym na piętrze za pomocą klatek schodowych oraz windy. Hol i poczekalnia wyposażono w ławki, gabloty z rozkładami jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowoczesny system informacji głosowej.
Dzięki inwestycji dworzec zyskał wiele usprawnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Oprócz wspomnianych wind są to m.in. ścieżki prowadzące z polami uwagi, tabliczki w alfabecie Braille’a, dotykowy plan dworca, okienka kasowe dostosowane do obsługi osób poruszających się na wózkach. We wnętrzach zastosowano również kontrastową kolorystykę, co ułatwi przemieszczanie się po obiekcie osobom niedowidzącym.
Na nowo zagospodarowany zostanie także teren w sąsiedztwie dworca. Pojawią się tam wiata rowerowa z 10 stojakami na jednoślady oraz kilka miejsc parkingowych, w tym jedno przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
Koszt przebudowy dworca to 18,7 milionów złotych.
autor: Bartłomiej Sarna, PKP S.A – wydział współpracy z mediami
Oby wrócił automat biletów
Informacja głosowa będzie cichutka, bo Pisowskie Koleje Państwowe (czyli obecne PKP) łapią opóźnienie za opóźnieniem.
Latem, to dokładnie kiedy.W poprzednim terminie miał być otwarty jesienią,a wiemy jak się to skończyło.
Dzień dobry do windy na tym dworcu nie wsiądę za żadne skarby, w dniu 09.07 nr. wracałem z ciężką walizką z wczasów i po skorzystaniu z windy zostałem zamknięty na amen.Po naciśnięciu przycisku ALARM ten głos żądał abym uzupełnił konto tylko nie było informacji komu i jaki nr konta.Dzwoniłem na policję bo brak informacji jak z tego cuda techniki wyjść .pomogli mi młodzi chłopcy którzy wezwali pracownika PKP, a był tak miły, że nawet nie padło słowo " przepraszam". Jeż to ma tak działać to ja z góry dziękuję.
Otwarty jeszcze latem…czyli przed 1 września lub przed astronomiczną jesienią….tytuł jest za……ty, czyli enigmatyczny. Pozdrawiam autora tekstu.
10 stojaków na jednoślady. To jeden stojak na jeden rower czy więcej????