Na grafikach prezentujemy sposób postępowania dla pacjentów, którzy potrzebują pomocy lekarskiej. Władze szpitali i lekarze apelują, aby zrezygnować ze zbędnych wizyty.
O tym, w jaki sposób pacjenci dostaną pomoc zdecydują pracownicy placówek. Należy kontaktować się z nimi telefonicznie.
WARIANT 1
Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni przebywałaś/łeś w krajach, w których występuje koronawirus lub miałaś/łeś kontakt z osobami, które wróciły z obszaru objętego wirusem i masz: gorączkę, kaszel, duszności i problemy z oddychaniem – kontaktuj się TYLKO i WYŁĄCZNIE telefonicznie z przychodnią POZ lub Sanepidem. Pracownik przeprowadzi z Tobą wywiad i zdecyduje o dalszym postępowaniu.
WARIANT 2
Pacjenci POZ zapisani na wizytę lub planujący zapis
Kontakt z przychodnią powinien odbywać się TYLKO telefonicznie. Rejestracja ustala z pacjentem możliwość porady telefoniczne. Lekarz w terminie wizyty kontaktuje się z pacjentem (udziela porady, interpretuje badania, wystawia e-repectę, skierowania)
Tylko w sytuacjach wyjątkowych lekarz będzie decydował o wizycie w gabinecie.
WARIANT 3
Diagnostyka (punkty pobrań, pracownie USG, RTG, mammografia i tomografia)
Jeśli jest to możliwe i nie potrzebujesz wykonywać badania w przeciągu najbliższych 2 tygodni – przełóż je na później.
WARIANT 4
Pacjenci umówieni na wizyty w poradniach specjalistycznych
Kontakt z przychodnią powinien odbywać się TYLKO telefonicznie. Rejestracja ustala z pacjentem możliwość porady telefoniczne. Lekarz w terminie wizyty kontaktuje się z pacjentem (udziela porady, interpretuje badania, wystawia e-repectę, skierowania)
Tylko w sytuacjach wyjątkowych lekarz będzie decydował o wizycie w gabinecie.
Grafika wykonana przez Centrum Medyczno-Diagnostyczne w Siedlcach.