SPIN

Kolejna ofiara fałszywych pracowników banku

Aneta Borkowska środa, 14 czerwca 2023, 06:16 Siedlce

Do 20-letniej mieszkanki Siedlec zadzwonił mężczyzna, który poinformował ją, że jest pracownikiem banku i właśnie dostali informację z systemu o podejrzanych wypłatach pieniędzy z jej konta na terenie Warszawy, po czym przełączył ją do działu bezpieczeństwa.

– Tam kobieta została poinstruowana, żeby zainstalowała aplikację zdalnego pulpitu na swoim telefonie w celu ułatwienia pracownikom banku wprowadzenia zabezpieczeń na jej koncie – mówi Ewelina Radomyska, rzeczniczka komendy. – Kobieta postąpiła zgodnie z poleceniami. Następnie polecono jej, by zatwierdziła kody płatności mobilnej, dzięki czemu jej pieniądze zostaną przelane na bezpieczne konto techniczne, co również zrobiła. W ten sposób zatwierdziła transakcje na prawie 10 tys. zł – dodaje.

Po kilku transakcjach bank zablokował aplikację. Po południu kobieta udała się do banku osobiście, by zdjęto jej blokadę z konta oraz by spowodować cofnięcie pieniędzy z konta technicznego na główne i złożyła na tę okoliczność reklamację. Kobieta usunęła pobraną aplikację. Następnego dnia znowu odebrała telefon od fałszywych pracowników banku, którzy polecili jej ponowne zainstalowanie danego programu, co zrobiła, ale dzięki temu, że bank nie zdążył jeszcze odblokować konta kobiety, nie straciła większej kwoty pieniędzy, bo oszuści nie mogli zalogować się do jej aplikacji bankowej.

Policja kolejny raz apeluje o nie instalowanie aplikacji, których nie znamy.

Dodaj komentarz

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?