W Siedlcach odbyło się dziś przekazanie placu budowy w związku z rozpoczęciem prac związanych z przebudową dworca kolejowego. Inwestycja, która wyniesie 19 milionów ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku.
Z zewnątrz budynek będzie ceglany, z wysokim holem i poczekalnią otoczony pasażem handlowym. Będzie spełniał współczesne standardy obsługi podróżnych. Obecny dworzec powstał w 1986 roku, a następnie został przebudowany w latach 90-tych.
Dworzec będzie nowoczesny i przystosowany do wszystkich grup społecznych. Dzięki przebudowie zyska windy dla osób niepełnosprawnych, powstaną ścieżki z polami uwagi, tabliczki w alfabecie Braille`a, dotykowy plan dworca, automatyczne drzwi czy okienka kasowe dostosowane do obsługi osób poruszających się na wózkach. We wnętrzach zastosowana będzie również kontrastowa kolorystyka, co ułatwi poruszanie się osobom niedowidzącym.
W budynku zostaną wymienione wszystkie instalacje, będzie on docieplony i zyska nowe okna i drzwi. Wyposażony będzie w monitoring co poprawi bezpieczeństwo podróżnych.
Zmieni się także otoczenie samego dworca. Pojawią się: wiata rowerowa z 10 stojakami oraz kilka miejsc parkingowych, w tym dla osób niepełnosprawnych, ławki, nowe oświetlenie czy kosze na śmieci.
Wykonawcą dworca jest firma Texom sp. z o. o. z Krakowa.
Ciekaw jestem ilu podwykonawców związanych z pierwszym kolejarzem z Siedlec a dzisiaj posłem przy okazji się dorobi potężnej kasy .
Znając zasady panujące pod rządami tej ekipy to może być całkiem pokażna grupa "przyjaciół powiązanych pośrednie lub bezpośrednio z tym tzw.pierwszym kolejarzem Siedlec.A tak przy okazji się zapytam czy naprawdę ten dworzec powstał w roku 1986 bo jak sięgam pamięcią to jeszcze z przodu dworca były tory i aleja morwowa wzdłuż torów i w kierunku mostu Garwolińskiego więc data powstania tego dworca jest chyba trochę inna.
Może tego BoBa budowniczego Ostrołęki pominąć milczeniem bo jego udział może przynieść więcej strat niż pożytku i dopiero będzie kolejna afera.
Jest okazja aby wyjście z dworca na peron było zadaszone, żeby w deszczu lub śniegu można przejść w suchym ubraniu.To musi być konieczność.Jeśli nie będzie zadaszenia, to brak konsolidacji spółkom PKP i nie będzie zadowolenia z nowego dworca.
Dworzec nie jest w złym stanie, podłoga tylko i z zewnątrz poprawić wygląd. Lepiej bezdomnym dać spanie