W Siedlcach pasażerowie już mogą korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się budowa pierwszej części przejścia podziemnego. Zmodernizowany jest trzeci peron, który jest wyższy niż dotychczasowy i pozwala na łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów w południowej części stacji.
W marcu rozpoczęła się modernizacja pierwszego i drugiego peronu. Kontynuowana będzie budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Kilińskiego, który powstaje w miejscu likwidowanej kładki dla pieszych. Tunel usprawni ruch samochodowy w mieście i odkorkuje dwa pozostałe wiadukty w ciągu ul. Garwolińskiej i Łukowskiej. Realizowana będzie także budowa drugiej części przejścia podziemnego.
Po zakończeniu prac na stacji w Siedlcach pasażerowie będą mogli korzystać z trzech nowych peronów wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Stacja będzie w pełni dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych.
Modernizacja trzech stacji, w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu, to kolejna inwestycja na trasie z Siedlec do Terespola, będącej częścią magistrali Warszawa – Moskwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały w 2010 roku wszystkie tory pomiędzy stacjami, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne jak mosty i wiadukty. Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano do końca 2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
tekst oraz zdjęcia: Maciej Dutkiewicz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wygodniejszy to on może i jest ale nie dla pasażerów, a szczególnie dla starszych, bo żeby z tego peronu wyjść do miasta to trzeba przespacerować się (nie daj boże z cięższym bagażem)około 300m, najpierw peronem 3 wrócić do jego początku, przejść przez tory na drugi peron i znowu przejść całą jego długość aby dojść do starego wyjścia podziemnego. Dziękuję za taki spacer. Wszystkim, którzy będą odjeżdżać z peronu 3 radzę wychodzić na pociąg co najmniej 5 min wcześniej żeby pokonać dodatkową trasę. Jechałem widziałem i kląłem. Współczuję dojeżdżającym codziennie do pracy.
No chyba jeśli są jakieś remonty czy przebudowy to muszą być najpierw utrudnienia, żeby później było ładniej i wygodniej!
blacha falista + kostka(czyli najtańsze i najbrzydsze rozwiązania) + peron wyciągnięty daleeeeeko + niewygodne zbyt strome schody + brak zadaszenia bezpośrednio nad wyjściami z przejść – p. Macieju – to nie jest to czego oczekiwaliśmy po 2 latach utrudnień i kosztu 500 mln zł…. Takie laurki jak ta niech pan sobie zostawi na wewnętrzne prezentacje…
No faktycznie dostać się na peron 3 nie mówię już o peronie 4 to makabra.
W Siedlcach nie ma peronu 4
jest – "tymczasowy" od strony lokomotywowni na czas remontu
Jak ta polska rzeczywistość się zmienia! A co niektórzy z opozycji ciągle widzą zgliszcza. Takim nikt nigdy nie dogodzi.
Trol? Ciekaw jestem ile płacą.
Wszystko fajnie, tylko to takie nieestetyczne. Wiaty z blachy falistej przypominają ganek GS-u. Kostka Bauma, w połączeniu z blachą, to szczyt tandety. Dobrze, że choć zrezygnowali z tego agresywnego połączenia różu i niebieskości, jakie można zaobserwować na linii m. in. od W-wy do Siedlec Zachodnich i dalej zresztą też.
A, ktoś gdzieś napisał, że śmietniki wyglądają jak rury kanalizacyjne. Zgadzam się;)
Ładny ten nowy peron 3!!!
Przydałoby się, po remoncie torowisk i peronów, wyremontować jeszcze budynek Dworca PKP!!!
I będzie fajnie!!!
Mam nadzieje, że na peronach i w przejściu podziemnym zostaną zamontowane elektroniczne tablice informujące o odjazdach pociągów z danego toru i peronu tak jak jest np. w Warszawie!!!
Żeby chociaż zamontowali wyświetlacze na peronie takie, jakie są w Mińsku Maz.
To śmierdzi KOMUNĄ, wstyd dla miasta taka inwestycja.Władze miasta powinny się wstydzić takiej partaniny, ale w tym mieście wszystko każda inwestycja spartaczona.amen
No to teraz zaczynamy rozpierduchę drugiej strony. Oj będzie się działo w dzień i w nocy. Malkontenci niech spadaja na drzewo a cała reszta niech patrzy jak się wszytsko zmienia z dnia na dzień.
szkoda, że się zmienia na gorsze – kostka i blacha to kompletna wiocha – tak się robiło 20 lat temu – wizualnie to co było prezentowało się o wiele lepiej – popatrzcie chociaż na kamienne słupy podtrzymujące dach nad 2 peronem i jego kształt.
Pełna zgoda, dlaczego w Siedlcach robi się identyczne wiaty na peronach jak w jakiejś pipidówie? Jak się ma to nowe przejście podziemne np. do tego w Mińsku Maz.? To jest jakieś nieporozumienie. Czy miasto nie mogło na to w żaden sposób wpłynąć?
Tylko żeby były te tablice elektroniczne na każdym peronie informujące o pociągach z danego peronu
moge odpowiedzieć dlaczego robi się u nas jak najtaniej i fuszera. Bo w naszym państwie nikt nie szanuje cudzych pieniędzy. Jak ktoś sobie robi remont w domu to szuka tanio ale też nie da się na wszystkim zaoszczędzić. Mnie to trochę dziwi że nie jest cały zadaszony. przecież ludzie stoją wszędzie czasami a nie tylko przy siedzeniach. Kolejne pytanie jak to będzie się trzymac za 5-10 lat. Niestety takie prawo i na to pozwala.
Przejść przez tory???? A przejścia strzeżone?
wszystko przypomina wyroby made in china
stare wejscia byly z kamiena piaskowca i solidne zadaszenia nad nimi. a to "cudo" nie przetrwa pierwszej wiekszej wichury. ladne bo nowe 🙂
Tylko idjota kładzie kostkę w miejscu gdzie ludzie torby i walizki ciągną na kółkach. Dzięki tej kostce nie usłyszysz swoich myśli, nie mówiąc o megafonie.
TO ŚMIERDZI TCHÓRZEM CZY TCHÓRZEWSKIM TAKA PARTANINA NA KOLEI NA PERONACH TO MARNY POLITYKIER.