Władze Siedlec nie zarzuciły planu przebudowy ulicy Cmentarnej oraz całego rejonu ulic Wojskowa–ks. Niedziałka–Cmentarna. Ma tam powstać tzw. rondo trójkątne. W tej chwili do istniejącego projektu nanoszone są poprawki.
Przebudowa ul. Cmentarnej to etap większej inwestycji jaką jest budowa drogi od Piasków Zamiejskich aż do ulicy ks. Niedziałka. Wcześniej wybudowano ul. Piaskową od ronda ks. Hoffmana aż do ronda Pamięci Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. W obecnym etapie planowane jest wybudowanie ul. Cmentarnej od ronda ks. Hoffmana do ul. Wojskowej oraz tzw. ronda trójkątnego: ks. Niedziałka–Wojskowa–Cmentarna. I choć nazwa ta nie jest uprawniona to oddaje cały system przebudowy.
– Ruch będzie w jednym kierunku. Jadąc z centrum trzeba będzie skręcić w prawo w ulicę Cmentarną i w ulicę księdza Niedziałka i stamtąd wyjechać do ulicy Sokołowskiej. Jadąc ze Strzały będzie można przejechać prosto ulicą Wojskową aż do głównego skrzyżowania – tłumaczy Wojciech Cylwik, naczelnik wydziału dróg siedleckiego urzędu. – Miasto planów nie zarzuciło. Planujemy przy ulicy księdza Niedziałka dodać więcej miejsc parkingowych i jesteśmy na etapie dorysowywania ich do projektu.
Głównym zadaniem „trójkątnego ronda” ma być upłynnienie ruchu w tej okolicy.
– Ulica Cmentarna na odcinku od Wojskowej do księdza Niedziałka będzie jednokierunkowa i będzie można korzystać z dwóch pasów. Kierowcy jadący w stronę kościoła katedralnego będą korzystać z prawego pasa, a jadący w stronę Sokołowa z pasa lewego i bezkolizyjnie włączą się do ruchu – tłumaczy Cylwik.
Jak zwykle wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję zależy od tego czy znajdą się pieniądze na jej sfinansowanie. Szacunkowy koszt budowy ul. Cmentarnej i ronda określono na 6 mln zł.
i marzenia, marzenia, marzenia.
większej głupoty jeszcze nie słyszałem….
Będę budował sobie dom jednorodzinny —– ale jak znajdę pieniądze. Dyzio marzyciel. Nie masz kasy na to rondo – rób co innego, a nie fantazjuj.
(…)Jak zwykle wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję zależy od tego czy znajdą się pieniądze na jej sfinansowanie(…)
czytaj co piszą
a temat faktycznie odgrzewany kotlet…
nie wiadomo po co…
Większego (…), niż to rozwiązanie komunikacyjne nie widziałam. Albo Panie ze Spinu czegoś nie zrozumiały, albo Pan, który to tłumaczy jest jeszcze w karnawałowym nastroju.
Po co wyciągać tematy z lamusa (UM) jeśli nie są ujęte w budżecie na 2015r.
Pan Naczelnik nie widzi problemów na siedleckich ulicach (nawierzchnia) brak chodników bo te co są to parkingi.
na to nie ma, ale na robienie drogi prywatnym inwestorom już jak najbardziej. Niech ktoś się przyjrzy po co ulica 11-metrowa!, a na końcu 20×20 m. od cmentarnej do katedralnej, ale nie przebijająca się do katedralnej, tylko skręcająca W BOK POMIĘDZY DZIAŁKAMI? Miasto ma pieniądze, żeby wykupować działki od mieszkańców pod drogę? nikomu niepotrzebną? Czyżby trzeba było zrobić drogę deweloperowi, który buduje domy przy rondzie katedralna/sportowa? za pieniądze podatników
Tu była Sokołowska. Gdy staną bloki miasto i tak musi, podkreślam musi doprowadzić wodę, kanalizację i zrobić drogę
Niech Pan Cylwik pojeździ po rondach i poprostuje najpierw słupki powyginane od ponad miesiąca. Np. Na rondzie Monte Cassino Warszawska, Monte Cassino Kaszubska
bo te slupki to sie same powyginaly. Czym wiecej spedza czlowiek czasu za kolkiem w naszym miescie, tym bardziej jest pewny, ze sporo ludzi znalazlo prawko w paczce czipsów.
Ale chyba służby są od tego , aby je prostować i szukać kto je wygiął, a wypisywać banialuki. Płacę podatki i chcę porządku.
Nawierzchnia siedleckich ulic przypomina ulice w Ułan Bator (Mongolia), to skandal , koleiny pozapadane studzienki , łatane placki , nawet na Piaskowej studzienki już się zapadają. Ulica Piłsudskiego to po prostu skandal !!!!…..ale ja rozumiem większość decydentów to to dawni mieszkańcy wiosek i dla nich taka nawierzchnia to luksus , błota i gnoju nie ma.
Ulica wylotowa z tyloma ostrymi zakrętami?Na trzeźwo to ten projekt nie powstał.
Na rysunku jest stan obecny.
Ja na tym rysunku wyjazdu w Sokołowską nie widzę. Nie ma tu albo wyjazdu, albo wjazdu. A tak w ogóle to po co kręcić się (trójkącić) w kółko (trójkąt), gdy można przejechać prosto. Zresztą to nic nie udrożni, bo kilka metrów dalej światła za światłami. "Rondo" będzie się całe blokować.
PS
Słownik języka polskiego obecna władza naszego miasta wzbogaca o obwodnicę wewnętrzną i rondo trójkątne.
Na trzeźwo na pewno nie … za to na rozkaz … Fachowiec z uprawnieniami i z praktyką z zakresu organizacji ruchu określił to jednym słowem – paranoja !
Jaki był problem żeby po zlikwidowaniu domu dziecka wydzielić teren pod rondo ?
A w zasadzie jakie uprawnienia ma pan Cylwik który nadzorował ten projekt ?
a zaczynając od początku teren po domu małego dziecka jest sprzedany prywatnym osobom, mozna zobaczyc sobie na bipie, czyli co najpierw sprzedają a pozniej będą obcinać pod drogę??? a moze za duzy ruch pod pomnikiem a za mało tereny na składanie kwiatrów więc droge trzeba ciut odsunąć??? ciekawe po co to wszystko, kasy nie ma, a wykupic trzeba grunt.
A co nie można sprzedać by później odkupić na rondo? Jak na rondzie "w koło Macieju" a u nas będzie "w trójkąt Wojciechu". Zresztą nasze miasto już jest "przyjazne" prawie wszystkiemu to dlaczego nie można dopisać "Siedlce przyjazne trójkątnym rondom"
Trzeba przyznać, że plany Wydziału Dróg Urzędu Miasta Siedlce przebudowy wspomnianego skrzyżowania są bardzo ambitne.
Zdjęcie przedstawione w tym newsie być może nie jest tak czytelne, jak się wydaje, ale dla osób mieszkających w pobliżu wszystko jest jasne.
Naniesienie poprawek do projektu inwestycji jest podyktowane koniecznością utworzenia miejsc parkingowych dla działalności gospodarczej nastawionej prawdopodobnie na handel lub usługi.
Być może właśnie sprzedaż terenu po byłym Domu Małego Dziecka uruchomił spiralę inwestycji sektora prywatnego w tym rejonie (nie trzeba być najstarszym mieszkańcem Siedlec, żeby zobaczyć jak ta okolica dynamicznie się zmienia), co spowodowało konieczność wyjścia naprzeciw potrzebom przedsiębiorców chcących lokować swój kapitał w naszym mieście.
Również nie trzeba być specjalistą od ruchu drogowego, by stwierdzić iż budowa takiego molocha, jakim jest Galeria Siedlce w centrum miasta wpłynęła negatywnie na organizację ruchu w jego bliskim sąsiedztwie. Trzy sygnalizacje świetlne na odcinku niespełna 500 metrów w jednym najbardziej newralgicznym infrastrukturalnie regionie miasta wymusza w naturalny sposób prace nad projektem jego poprawy.
Przedstawiony plan budowy tzw. trójkątnego ronda spowoduje udrożnienie ruchu drogowego w ten sposób, iż będzie można zdemontować sygnalizację świetlną, która ma przecież w swoim naturalnym położeniu spowolnić ruch. Mowa oczywiście o skrzyżowaniu Cmentarna – Wojskowa.
Jeśli kierowców – zwłaszcza przyjezdnych – nie zgubi rutyna i będą stosować się do nowej organizacji ruchu za pomocą nowych znaków drogowych, wówczas będziemy cieszyć się z utworzenia pierwszego w Siedlcach tzw ronda turbinowego. Być może ta nazwa jest użyta na wyrost, jednakże jego funkcjonowanie będzie bardzo przypominało te skrzyżowania o ruchu okrężnym, które są popularne w dużych aglomeracjach.
Nie bójmy się koniecznych zmian. Należy żałować jedynie tego, że władze Siedlec są tak krótkowzroczne w zakresie planowania inwestycji drogowych. Zachęcam jednak wszelkich sceptyków do zaciśnięcia kciuków, aby te plany znalazły swój pomyślny finał w jak najbliższym czasie.
(…)
Pozdrawiam
To będzie trójkąt bermudzki dla osób spoza Siedlec. A zresztą o jakich parkingach ty mówisz? Parkingi wewnątrz czy na zewnątrz ronda?
PS
Siedlce nie potrzebują kapitału co buduje sklepy. Bo sklepy w centrum padają jak muchy. Siedlcom brakuje inwestorów dających dodatkowe – dobrze płatne – miejsca pracy. A to daje produkcja. Im bardziej zaawansowana technicznie tym lepiej.
W swoim poprzednim poście zamieściłem link do artykułu portalu podlasie24.pl, gdzie zamieszczono bardziej czytelną mapkę zmian inwestycyjnych w tym regionie. Widać wyraźniej całą organizację ruchu po wybudowaniu tego ronda. Redakcja SPIN-u jednak go nie umieściła.
Parkingi, o których wspomniałem najprawdopodobniej powstaną na ul. Niedziałka. Z pewnością siedleckim projektantom urbanistyki do dziś czkawką odbija się DH Milenium, przy którym nigdy nie ma wolnego miejsca zarówno dla najemców stoisk handlowych, jak i klientów.
Zgadzam się w pełni z Pana/Pani zdaniem na temat profilu potrzebnych inwestycji w Siedlcach. Naszemu Miastu potrzebna jest gruntowna i szeroka promocja korzyści inwestowania tutaj i tym samym tworzenia miejsc pracy przy produkcji. Niestety zadanie "ściągania" kapitału prywatnego Rada Miasta przydzieliła personelowi Biura Prezydenta Miasta, czyli de facto samemu włodarzowi. A Pan Prezydent Kudelski ma na tym polu same porażki.
O tym, iż należałoby politykę w zakresie promocji Siedlec na arenie nie tylko krajowej, ale i międzynarodowej natychmiast uruchomić oraz długotrwale prowadzić apeluję już od dawna, ponieważ jestem doświadczonym komentatorem życia publicznego w Siedlcach.
Dopóki nie zmieni się układ radnych w Radzie Miasta nie możemy liczyć na poprawę tego stanu rzeczy, gdyż koledzy partyjni prezydenta Siedlec posiadają blisko połowę mandatów.
Pozdrawiam
Niestety, prezydent Kudelski to jedna wielka porażka.
I ta (…) "przyjazna" twarz…
Pozdrawiam
Niech w końcu wezmą się za poprawienie ulicy Poniatowskiego !!!!!
Niech się Pan naczelnik i cala reszta weźmie za remonty ulic.W Siedlcach nie ma chyba ani jednej ulicy która można by było nazwać przyzwoitą do jazdy. Lepiej na wsiach jest z drogami niż w tym pop…… mieście. O nic nie dbają tylko o pomniki i jakieś śmieszne ronda!!!
Dotarłem do mapki z portalu podlasie24 – artykuł z grudnia 2011. "W przyszłym roku teren między ulicami: Niedziałka, Cmentarną i Wojskową stać się ma jednym, wielkim rondem." – mamy koniec lutego 2015.
Wracając do samej mapki – nie widzę na niej miejsca dla ruchu rowerowego. Jeśli faktycznie nie jest on uwzględniony, to ten projekt jest już na starcie przestarzały i nieodpowiadający współczesnym koncepcjom transportu zrównoważonego, w ramach którego w centrach miast stawia się na ruch pieszy, rowerowy i komunikację miejską, przy jednoczesnym ograniczaniu ruchu samochodowego. Wątpię też czy taki projekt uzyska dofinansowanie ze środków UE przy starciu z projektami tworzonymi w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju miast. Chciałbym się również odnieść do słów Pana Radzikowskiego: "Naszemu Miastu potrzebna jest gruntowna i szeroka promocja korzyści inwestowania tutaj" – otóż nasze miasto przede wszystkim powinno być przyjazne mieszkańcom a nie głównie wąskim grupom inwestorów, którzy "rękami" władz dostosowują przestrzeń publiczną do swoich biznesowych koncepcji. Jeśli w mieście będzie żyło się lepiej, wygodniej i przyjemniej, to inwestorzy znajdą tu swoje miejsce.
Drogi Panie Kazimierzu!
Obawiam się, że niestety wyrwał Pan z kontekstu moje słowa. W żadnym komentarzu nie twierdziłem, iż samorząd, bądź władze centralne muszą skupić się na zaspakajaniu potrzeb wąskiej grupie przedsiębiorców.
Kilka lat temu podzieliłem się na łamach konkurencyjnego portalu dla SPIN z internautami swoją koncepcją całkowitego wyłączenia z ruchu drogowego kwartału ulic: Piłsudskiego, Floriańska, Pułaskiego, Armii Krajowej. Poruszać się w tym obszarze mogliby wyłącznie mieszkańcy, właściciele sklepów, ich dostawcy oraz oczywiście rowerzyści i piesi na całej szerokości wspomnianych arterii. Choć mój pomysł wydawał się nierealny to jednak spotkał się z aprobatą zinformatyzowanego społeczeństwa Siedlec, które w większości wyraziło swoje poparcie. Niestety pomimo zaobserwowania stałej obserwacji komentarzy pod newsami także na SPIN-ie przez urzędników magistratu odzew na mój projekt pozostał głuchy i to mimo, iż zamieszczałem go jeszcze w czasach, kiedy budżet Siedlec nie borykał się (jeszcze!) z przysłowiową dziurą.
W powyższym newsie jest wspomniana konieczność naniesienia pewnych zmian w projekcie budowy tego ronda, jednakże niektórzy wolą to nazywać kolokwialnie "odgrzewaniem kotleta". Ufam, że urzędnicy dostrzegając potrzebę zamieszczenia miejsc parkingowych przy ul. Niedziałka pomyśleli również o wybudowaniu ścieżek rowerowych w tym rejonie. Z pewnością będą musieli to zrobić, jeśli uda im się otrzymać unijne dofinansowanie.
Obawiam się jednak, że dywagacje nad tym jak ostatecznie powinien wyglądać kształt tego ronda po sfinalizowaniu inwestycji są w tym momencie czysto przedwczesne i jałowe, gdyż dzisiaj nie wiemy, kiedy to nastąpi i czy w ogóle nastąpi. Niemniej jednak projekt ten zasługuje na uwagę Siedlczan i konstruktywną ocenę.
Pozdrawiam
Do Pana Michała Radzikowskiego
Dziekuję za konstruktywne wyjaśnienia. Jeśli Pan jest autorem koncepcji całkowitego wyłączenia z ruchu drogowego kwartału ulic: Piłsudskiego, Floriańska, Pułaskiego, Armii Krajowej, to chylę czoła i szczerze żałuję, że temat nie "chwycił".
Wracając do projektu trójkątnego ronda – tak, ale pod warunkiem, że będzie on uwzględniał koncepcje odciążania centrum miasta od ruchu samochodowego, którego nadmiar wciska się już na chodniki. Tylko tyle i aż tyle.
"Ufam, że urzędnicy dostrzegają …" podziwiam pana ufność Panie Michale ale z tego co Pan pisze widać, że nie jest Pan inżynierem drogowcem i nie ma Pan wiedzy w zakresie organizacji ruchu …
Nie zna się pan też na procesie prowadzenia inwestycji (miasto ma pozwolenie na budowę) …
Dlatego proponuję żeby opinię na temat tego projektu (trójkątne jaja) i na temat układu drogowego przy galerii wypowiedział się specjalista od organizacji ruchu z doświadczeniem !!!
Drogi Panie Kontrolerze!
Jak Pan słusznie zauważył, jestem osobą wielkiej wiary w człowieka, więc ufam, że skoro zarzuca mi brak fachowej wiedzy z zakresu organizacji ruchu i przeprowadzania inwestycji to Pan taką wiedzę posiada.
Z przyjemnością czytalibyśmy wypowiedzi specjalistów – w tym przypadku z zakresu budowy rond – lecz niestety rzadko oni, lub czasami w ogóle nie wypowiadają się na temat swojej pracy, dlatego też pozostaje nam dzielić się swoją oceną przedstawionym w artykule tematem i wiedzą, choćby szczątkową.
Panie Kazimierzu
Żeby zrealizować plan budowy enklawy z ograniczonym ruchem pojazdów w ścisłym centrum miasta należałoby podjąć szereg bardzo kosztownych przedsięwzięć porównywalnych budowie nie jednego, a dwóch tuneli w Siedlcach. W sposób automatyczny ruch samochodów przejęłyby sąsiadujące z Piłsudskiego i Pułaskiego arterie, czyli Sienkiewicza i Świrskiego. Należałoby nie tylko wymienić na nich nawierzchnie i przygotować je do wzmożonego ruchu, ale i przede wszystkim poszerzyć je. I tu zaczyna się problem ze strony formalnej, albowiem przy tych ulicach jest wiele nieruchomości prywatnych. Ponadto wymagałoby to również wybudowanie kilku piętrowych parkingów na obrzeżach centrum miasta, aby można było pozostawić swoje auto w bezpiecznym miejscu i dalej kontynuować swoją podróż do centrum komunikacją miejską. Tak więc jak na razie nie ma o czym marzyć, by ta koncepcja weszła w najbliższym czasie w życie.
Może doczekamy się czasów, kiedy jeśli nie wszystko to przynajmniej większość będzie możliwe. Pozdrawiam
"Ponadto wymagałoby to również wybudowanie kilku piętrowych parkingów na obrzeżach centrum miasta, aby można było pozostawić swoje auto w bezpiecznym miejscu i dalej kontynuować swoją podróż do centrum komunikacją miejską"
Niekoniecznie. Chodzi np. o mieszkańców miasta, którzy mogliby pozostawić swoje auta tam gdzie stoją (w garażach/pod blokami) i przesiąść się na zbiorkom/rower/piechotę. Ale żeby mieszkańców do tego zachęcić, potrzebna jest przemyślana infrastruktura. Siedlce to naprawdę małe miasto i wierzę, że przynajmniej 10% mieszkańców dałaby się przekonać do zmiany komunikacyjnych przyzwyczajeń. Jeśli chodzi o koszta – infrastruktura rowerowa jest tańsza w eksploatacji, ekologiczna (polecam zerknąć na statystyki dla Siedlec: polskialarmsmogowy_pl) i w długoterminowym okresie bardziej opłacalna. W zasadzie nie ma już odwrotu od koncepcji transportu zrównoważonego.