Tunel pod torami kolejowymi łączący ulicę Kilińskiego ze Składową ma być otwarty w połowie 2017 roku, a nie jak mówiono jeszcze kilka tygodni temu, w połowie przyszłego. Zmiany w harmonogramie są wynikiem prac jakie w związku z przebudową siedleckiej stacji kolejowej prowadzi tam spółka PKP PLK.
Tunel na przedłużeniu ul. Kilińskiego to inwestycja, którą w części wykonuje kolej, a w części siedlecki samorząd. Miasto jednak nie zacznie swoich robót dopóki placu nie odda mu PKP PLK, a to jak twierdzi Grzegorz Łubik z Polskich Linii Kolejowych może nastąpić dopiero we wrześniu przyszłego roku.
– Termin kontraktowy dla zakończenia całej naszej inwestycji to 30 lipca 2015 roku, a bezpieczny termin przekazania frontu robót do miasta to 1 września 2015 roku. Tak deklaruje wykonawca i taka data jest bezpieczna – mówi Łubik.
Mimo przesunięcia budowy tunelu w czasie prezydent Siedlec Wojciech Kudelski podkreśla, że ostatecznie siedlczanom wyjdzie to na dobre, bo zamiast połączenia Kilińskiego ze Składową będzie m.in. odremontowany budynek IV LO im. Hetmana St. Żółkiewskiego. A tunel będzie czekał na swoją kolej.
– Jesteśmy przygotowani. Mamy dokumentację techniczną, pozwolenie na budowę, Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia i ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy – wylicza prezydent.
Wojciech Kudelski zaznacza jednocześnie, że nie ma możliwości, aby do momentu oddania placu przez PKP PLK, miasto robiło inne roboty, na przykład w ciągu ulicy Kilińskiego. Dlaczego? Między innymi z tego powodu, że rozkopanie terenu w okolicy stacji mogłoby zaburzyć prace kolejarzy.
Nie trzeba było pozwalać na rozbiórkę kładki dla pieszych. Nie wygląda to dobrze tak jak wiele innych spraw.
Dokładnie! Kładka powinna zostać!
Czy ktoś z szanownych władz weźmie na siebie odpowiedzialność jeżeli komuś cos sie stanie na przejściu od Składowej do peronu II?
Czy włodarze miasta wiedzą jak owe przejście wygląda? I jak niebezpiecznie jest tam po zmroku?
Tunel za dwa lata, Żółkiewski ważny a co z pieszymi którzy muszą chodzić tamtędy? Między tymi krzakami, między zdewastowanymi budynkami? Po zmroku jest tam okropnie, widać zupełnie władz miasta to nie interesuje! Chodzenie po placu budowy, tą rozpadającą się kładką z kilku desek, którą wciąż przenoszą i przestawiają też nie należy do bezpiecznych!
Co z przejściem dla pieszych? Czy to zostanie w jakiś logiczny i przede wszystkim bezpieczny sposób rozwiązane?
A co mają władze miasta do PKP PLK? Każdy kto korzystał z usług kolei wie, że to państwo w państwie. Za plac budowy odpowiada wykonawca… ma być przejście i koniec.
Skoro nie ma kładki to i przejścia nie ma chyba logiczne, czy za przejście przez jezdnię nie po pasach też ktoś ma brać odpowiedzialność?
Oficjalne przejście na drugą stronę jest pod mostem garwolińskim i tyle.
"wyjdzie na dobre" – a jakby nic nie budować i remontować to dopiero by mi "wyszło na dobre" – panie WK – czy pan się słucha? czy może myśli że mówi do dzieci? Już nam "na dobre" wychodzi opóźnienie A2 o 20 lat… – nie którzy już się o to w ogóle nie martwią…
dokładnie, skoro tunel ma być później to nie trzeba było rozbierać kładki. Teraz trzeba dalej chodzić.
Kładka była własnością kolej. Kolej będzie robić to co jest pomyśli działaczom PO. Jacek Kozaczyński otwierał boisko szkolne a że mieszka na Starowsi to kładka jest mu nie potrzebna. Z drugiej strony to wszyscy posłowie ziemi siedleckiej powinni się tym zająć.
Takie są przepisy, kładka musiała zostać rozebrana, bo zagrażała nie tylko jej użytkownikom (górnolotne), ale przede wszystkim przeszkadzała szybkiemu i bezpiecznemu ruchowi kolejowemu. Poza tym jak się przyjrzeć to modernizowane perony poszły bardziej na wschód teraz i być może ku temu kładka też przeszkadzała.
Typowy bełkot, zobaczymy czy pociągi będą kursowały te mityczne 160 km/h. Pewnie nie, a kładka rozwalona, podczas gdy Łuków będzie miał odbudowaną.
I dlatego Siedlce nie mogą mieć ładnych rzeczy…
po co CI ta kładka jak po zakońćzeniu prac będziesz miał w tym miejscu przejście tunelem z dostępem na perony, a po drugiej stronie peronów na wysokości poczty kolejne przejście podziemne z windami i bezpośrednim dostępem do dużego parkingu po "żółtej" hali? Po co Ci ta kładka?
Ludzie jak miała by zostać kładka to nie dało by się budować tunelu. Pracuje na tej budowie i wiem że tak jest, więc gadki że nie należało ruszać kładki są bez sensu. jest kładka tymczasowa i jest na pewno w lepszym stanie niż ta dotychczasowa która tam była. Jak będzie oddana część stacji od strony ul .Składowej przejście będzie w zupełnie innym miejscu i zupełnie inaczej będzie wyglądała. Wiec proszę nie marudzić.
ale na razie tunelu nie ma i ma nie być 2 lata. Więc kładka jest potrzebna.
A czy ktoś zwrócił uwagę, że w miejscu kładki jest już kawałek tunelu, dochodzący do budowanego trzeciego peronu? Gdyby kładka została – nie zaczęliby wcale prac, więc zakończenie byłoby jeszcze później. I takie błędne koło.
za chwile inżynierowie od propagandy KNP się dolacza do rozmowy i powiedzą ze to wina PIS PO PSL i huk wie kogo jeszcze… i ze oni by to znacznie lepiej zrobili….
no czekam czy jakiś się odezwie… czekam z niecierpliwością…
już piwo otwieram i czekam na kolejna komedie w wykonaniu tych trzech panów 😀
od razu mowie ze na wyborach zacznę głośno się śmiać podczas glosowania 😀
a i jeszcze…
ta wasza akcja z nekrologiem…
pięknie… wręcz wspaniale…
pogrzebać własne miasto w którym żyjecie…
lepiej sami się wyprowadźcie.. np. do Sokołowa…
miejsce w sam raz dla was…
No to się ucieszyli mieszkańcy Dreszera, Składowej, Grabianowskiej.
Buduje się 4 peron. Materiał jaki użyto to stare podkłady. Wg przechodzącego robotnika peron tymczasowy na okres remontu 1 i 2 peronu.
Ciekawe jak będą chodzić podróżni z dworca na peron 3 i ten tymczasowy.
Wiatka nad wejściem do przejścia dla pieszych wygląd jak wiaty nad osiedlowymi śmietnikami.
W nowym przejściu beton pomalowany farbą.
(gdzie mu do starego przejścia)
Władze się cieszą, kolejarze budują tak, że żaden sołtys na wsi nie pozwolił by na takie luksusy.
Ale dobroczyńcy z Warszawy Siedlce też uważają za wieś. Mamy XXI wiek a nie lata powojenne.
Widać, że o ścieżce rowerowej pod tunelem nikt nie pomyślał. Oj, będą wypadki 🙁
Przed rozpoczęciem przebudowy na konferencji w UM była mowa o ścieżce rowerowej w tunelu.
Poszukajcie w art. SPIN z marca.
Była mowa o ścieżce rowerowej. Pogadać można też o lotach w kosmos.
Namawiam SPIN na Akcjie :pokazać miejsca w Siedlcach -miejsca okropne , niebezpieczne i wstydliwe-kiedy te miejsca w Siedlcach- pokarzemy i nagłośnimy- władza nie będzie miała innego wyjścia-musi zareagować.To jak,zaczynam ?
I gdzie to pokażesz, co zaczynasz?
Kolejna plama kudelskieqo i ma czelnosc startowac po raz trzeci
Ta budowa to troche tak po polsku a glownie po siedlecku aby zaczac i jakos bedzie tak jak zaczeta rewitlizacja parku kwadratu ulic florianska sienkiiewicza pulaskiego obwodnica pod torami sciezki rowerowe bez poczatku żabiowa centrum historyczna brama restauracja kamienic ale cos sie robi i to widac ale wi
Ale niedorobek duzo jakby zapal opadal panie prezydencie a wyborcy ponownie zaufali