W lipcu 2015 roku pod torami kolejowymi będzie można przejechać z ul. Kilińskiego w Składową. Siedlce ogłosiły przetarg na budowę sławnego tunelu. Inwestycja ma pochłonąć ponad 20 mln zł.
Otwarcie ofert zaplanowano na 16 września, ale władze miasta zakładają, że jeśli będzie trzeba, to czas na ich złożenie zostanie wydłużony.
– W tym momencie przewidujemy, że w październiku chcielibyśmy podpisać umowę i wprowadzać wykonawcę, bo zakres prac jest duży. Ostateczne zakończenie prac przewidujemy na lipiec przyszłego roku i jest to termin uzgodniony z PKP PLK – mówi Wojciech Cylwik z wydziału dróg siedleckiego urzędu. – Na ulicy Składowej pojawi się rondo na wysokości jednostki wojskowej. Stamtąd zjedziemy w dół, pod tunel i prosto do ulicy Kilińskiego na rondo imienia Romana Dmowskiego przy ulicy 3 Maja. Dodatkowo wzdłuż tego wyjazdu w ulicy Kilińskiego pojawią się dwie drogi pozwalające wjechać i zjechać z ulicy Kolejowej, a ta będzie połączona z placem Zdanowskiego niewielkim wiaduktem – dodaje.
Sam tunel będzie miał długość ponad 100 metrów, a po dodaniu wyjazdów inwestycja powinna mieć ok. 300 metrów długości. Tunel będzie przeznaczony przede wszystkim dla samochodów osobowych, ale zmieścić powinny się też busy. Na pewno nie wjadą tam samochody ciężkie typu TIR.
– Wykonane zostaną ekrany dźwiękochłonne, ale będą one wystawały zaledwie półtora metra ponad jezdnię. Na takie rozwiązanie pozwalają przepisy mówiące, że wysokość tunelu można wliczyć do całej wysokości tego ekranu – przyznaje Cylwik.
Warto przypomnieć, że najważniejsza w ostatnich latach inwestycja drogowa miasta mogła powstać tylko dzięki inwestycji kolejowej, którą jest przebudowa stacji PKP. W ramach własnych prac kolej wykonała szkielet tunelu. Do miasta należeć będzie jego wyposażenie.
Pieniądze na budowę tunelu miasto chce pozyskać ze środków unijnych przeznaczonych na lata 2014-2020 w Regionalnym Instrumencie Terytorialnym, czyli tzw. RIT-cie. Całość inwestycji ma zamknąć się w kwocie 19 mln zł netto.
Na zdjęciu głównym: ul. Kilińskiego
W lipcu 2014 ?? Jak dziś mamy 8 września tegoż roku, zapewne Paniom chodziło o lipiec 2015 🙂 no nie ważne w niedziele wieczorem po weekendzie każdemu może się zdażyć 🙂
Ale tak na poważnie ten tunel będzie miał tylko 3 metry wysokości gdzie przy dotychczasowch się nieraz wyższe pojazdy blokują a mają 3,5 m wys. No i ta zabójcza szerokość jezdni ok. 7 m no ale wyjazd ma się zmieścić w pasie zieleni ul. Kilińskiego więc szerzej się nieda. A i co z taryfiarzami bo wg. planów obecny postój idzie do likfidacji a na jego miejscu i zieleni ma powstać parking, przeniosą go bliżej dworca czy postoju wogle przy PKP nie będzie ? A tak po zatym każdy kto był na targach rolniczych widział reklamy UM apropo tej inwestycji, jedną na szybach basenu od strony stadionu, a drugą rozwieszoną na płocie boiska treningowego tylko małe ale było zastawione przez wystawców ale dało się podejść i zobaczyć, zapewne zostanie tam na dłużej tak aby sobie ludzie popatrzyli czekając przy wyjeżdzaniu z meczu wszak wybory za pasem trzeba się pokazać, że coś się robi. Ot takie moje przemyślenia na dziś 🙂
Oczywiście chodziło o rok 2015, dziękujemy, przepraszamy i już poprawiamy.
Lipiec 2014 minął bezpowrotnie…….
Przetarg to na pewno wygra pan elektryk , a w trakcie inwestycji 20 procent do góry to znane sposoby. amen
Poprawienie przejazdu przez tory Piaskową i teraz tunel pod torami to największe sukcesy
prezydenta. Bardzo potrzebne i ważne dla miasta bez względu na to kto będzie rządził. Dodać do tego ul. bp. Mazura i obwodnice to miasto naprawdę jest przyjazne.
Jestem sceptyczny, czy uda się wybudować przez kolej do lipca 2015r. Z tego co wiem to wykonawca budujący szkielet kolejowy zamierza ukończyć swoje zadanie dopiero w październiku 2015. To jak miasto chce zaczynać prace przed oddaniem ich przez kolejarzy. Prezydent przebiera nóżkami, bo chciałby się pochwalić i przecinać wstęgi, ale powoli Platforma też trzyma na tym łapkę i też chcą się nim chwalić. Na razie to miasto nie ma pieniędzy niech więc z tym trąbieniem trochę pofolguje.
czyli wjazd z Placu Zdanowskiego na ulicę Kolejową będzie w tym momencie niemożliwy, tak?
Czytaj ze zrozumieniem. Napisano przecież, że będzie niewielki wiadukt ponad wjazdem do tunelu łączący plac Zdanowskiego z ul. Kolejową.
Przejścia dla pieszych widze nie będzie ?. Mieszkańcy osiedla południowa , grabianowska dalej będą musieli chodzić na około dokładając kilometry i kilkanaście\kilkadziesiąt minut drogi . Chodzi tam bardzo dużo ludzi starszych . Jeśli chcą oni przejść powiedzmy do ronda trzeciego maja/Kilińskiego muszą chodzić na około miasta ,doliczajac dodatkowe wspinaczki po schodach na peronach ( dokładnie trzeba będzie wejść i zejść 6 razy .
Jeżeli coś piszecie to najpierw sprawdzić czy to prawda, a niewypisujcie bzdur. Wszystko be, a jak już wybudowane to wasza zasługa !
Patrząc na wizualizację nie widzę tego projektu, nie ma opcji.Na zdjęciu widać że tunel jest zamiast pasa zieleni kurde jak się pytam? Jak on ma około 4,5m szerokości a reszta ulice, chodniki zostają w tym samym miejscu?
Nie da się tego zrobić tak jak na zdjęciu
Wybory to się planuje!!!???
Obiecanki cacanki. Ciekawe kiedy oficjalnie powiedzą o tzw poślizgu o rok albo i dwa. Pewnie dopiero po wyborach?