Czy Unia Europejska „wymusi” na MPK Siedlce zakupy autobusów elektrycznych? Nie wyklucza tego prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, ale tylko w sytuacji kiedy spółka będzie chciała skorzystać z dofinansowania.
MPK zaczyna poważnie myśleć o kolejnych inwestycjach w tabor w ramach programów unijnych na lata 2014-2020. Spółka od pewnego czasu przygląda się planowanym dotacjom i ocenia, że warunki dofinansowań całkowicie się zmienią.
– Myślę, że będziemy musieli myśleć już o autobusach elektrycznych, albo co najmniej hybrydowych jeśli chcielibyśmy je kupić z dopłatą unijną – mówi prezes MPK Siedlce Krzysztof Dębiński. – Cały czas śledzimy co się pojawia, z jakich źródeł można uzyskać pieniądze i wszystko wskazuje, że będzie to dział dotyczący gospodarki niskoemisyjnej i nawet normy EURO 6 mogą nie być brane pod uwagę. Jeśli auta będziemy kupować za własne pieniądze lub z innego, „nieunijnego” źródła te restrykcje nie będą nas dotyczyć – dodaje.
Wiadomo, że autobusy hybrydowe i elektryczne są droższe niż tradycyjne. W maju warszawskie MZA rozstrzygnęło przetarg na kupno 10 autobusów elektrycznych. Wygrał chiński dostawca – firma BYD. Cena jednego eBusa to ponad 1,2 mln zł. Razem z Chińczykami do walki o kontrakt stanęła także polska firma – Solaris, która oferowała pojazdy za 1,78 mln zł każdy.
elektryczny czy nie, ale i tak klimy nie ma 🙁
bo MPK boi się tej "nowinki" technologicznej
Efaster i…o gdybyś pomyślał odrobinę to wiedziałbyś dlaczego nie ma i nie powinno być klimy w autobusie komunikacji miejskiej
W Warszawie nie ma MZK profesjonalna dziennikarko, ciężko się przygotować nawet do tak banalnego i prostego tekstu na lokalnym portalu. W Warszawie zarządza ZTM, autobusy miejskie są z MZA, powtarzam MZA oraz ajentów: Mobilisu, ITS Michalczewskiego, PKS Grodzisk Mazowiecki. Jaki tekst, taki (w tym przypadku) """dziennikarz""".
Bardzo dziękuję za kulturalne zwrócenie uwagi :). Przepraszam za mój błąd w jednej literze, ale fakty dotyczące przetargu prawdziwe. jeszcze raz dziękuję i przepraszam