SPIN

Nowa siedziba ZUO i dekoratorka wnętrz

Beata Głozak niedziela, 30 marca 2014, 18:55 Siedlce

Większa, spełniająca normy BHP i tańsza w utrzymaniu. 24 marca siedziba Zakładu Utylizacji Odpadów z ul. 11 Listopada została przeniesiona na Błonie 3. Spółka wynajęła też dekoratorkę wnętrz, która za kilkanaście tysięcy zajmuje się wyposażeniem nowego obiektu.

Przeprowadzka zdaniem prezesa spółki była konieczna, bo jak tłumaczył podczas ostatniej sesji miejskiej, pracownicy nie mieli „warunków rzeczywistych do pracy” i „możliwości dalszego rozwoju”.

– Nową siedzibę ZUO wybrało, bo stara nie spełniała wymogów BHP dla pracowników – wyjaśniał Andrzej Grundland. – Pracownicy siedzieli w pomieszczeniach, których doświetlenie, było od strony okien dachowych. W korytarzach, nie było możliwości przejścia. Nie było warunków rzeczywistych do pracy. W zimie całe pomieszczenie było koszmarnie niedogrzane, okna się nie domykały. Stwierdziłem, że nie ma możliwości dalszego bytowania tam załogi, nie ma możliwości dalszego jej rozwoju – tłumaczył prezes.

Przeprowadzka do budynku przy ul. Błonie 3 ma rozwiązać te problemy. Koszt wynajmu to 9,7 tys. zł netto, a łączna powierzchnia 320 m kw.

– Koszt wynajmu na 11 Listopada wynosił 8 900 złotych za  powierzchnię 225 metrów kwadratowych. Pracownicy są zadowoleni, mamy możliwość rozwoju – powiedział Grundland.

Zmiana siedziby spółki nie nastąpiła w drodze przetargu, bo jak twierdził prezes nie było to konieczne. Sam obiekt ma spełniać nie tylko normy BHP, ale jego wnętrze ma też cieszyć oko. Zadanie jego wyposażenia dostała studentka, z którą zawarto umowę zlecenie.

– Obejmuje ona w zasadzie cały dizajn firmy: dobór mebli, ich zamówienie i wszystkie inne zamówienia, kontakt z dostawcami. Prace trwają trzeci miesiąc. Całość zamyka się kosztem 14 tysięcy złotych brutto.

36 komentarzy

  1. Siedlcz-Anka dodano 11 lat temu

    Ciekawe czyją córką jest ta studentka… W innych firmach pracownicy pomagali wybrać meble, i było taniej ale widać ZUO nie musi oszczędzać

    • Michowiecki dodano 11 lat temu

      Jak to jest że w mieście Siedlce spółka miejska ZUO nie wygrała żadnego przetargu na wywóz śmieci w Siedlcach ,a wywozi śmieci jako podwykonawca dla prywatnych firm jak PUK Serwis i Remondis?

    • Anonim dodano 11 lat temu

      bądź czyją przyszłą żoną

  2. TIK-TAK dodano 11 lat temu

    ZUO to spółka miasta to morze firma powinna być wbudynku po policji panie warszawiaku, nie rozwalaj pan kasy.

    • Robbo dodano 11 lat temu

      a o jakim "morzu" mówimy ?

      • ag dodano 10 lat temu

        Sprawdziłem lokalizację w budynku po policji przy ul. Bema. Stan zdewastowanego przedwojennego budynku wymagajacego ok. 5-7 mln zł pilnego remontu…
        Dlaczego niewybredna policja z tamtąd wyszła mieli wiecej metrów??! Po co remontować ruinę gdy za te same pieniądze mozna wybudować nowe budynki z udziałem miasta? Kto policję ukarze, że zaniedbała i doprowadziła do ruiny piękną wizualnie kamienicę?

  3. siedlczanin dodano 11 lat temu

    no nie, ten gość mnie załamuje, ale na szczęście dołuje PIS

  4. OLAF dodano 11 lat temu

    Przetargi w Siedlcach się nie przyjęły – bo nie ma takiej potrzeby.
    Dizajn jest priorytetem nie finanse.
    A tak w ogóle to jest to nowy typ postępowania z finansami publicznymi – czyli: "studentce co to wpadła w oko zlecenie na oko co ma cieszyć oko" za skromne 14 tysięcy. To tylko Grunwald mógł wymyślić. Gratuluję Panu Prezydentowi warszawskiego fachowca.
    Za 14 tysięcy to by Pan Panie Grunwald zatrudnił młodego Architekta z uprawnieniami na 7 pełnych miesięcy za 2 tys. brutto (wiem co piszę) i by mógł przez ten czas nie tylko ZUO, ale i kilka innych dizajnów zrobić. Śmierdzi to gorzej niż Pana śmieciowe królestwo.

    • tylko i....a takie dodano 11 lat temu

      głupoty wygadujsz .nie wiesz nawet widocznie co to projekt..żal..

  5. Joa dodano 11 lat temu

    "Obejmuje ona w zasadzie cały dizajn firmy: dobór mebli, ich zamówienie i wszystkie inne zamówienia, kontakt z dostawcami. Prace trwają trzeci miesiąc. Całość zamyka się kosztem 14 tysięcy złotych brutto."

    Niech DEKORATORKA, pracuje nawet 4 miesiące, to na rękę miesięcznie wychodzi 2870 zł, Niezła płaca jak na siedleckie warunki dla studenta. Przedsiębiorców krytykuje się, że zatrudniają na "śmieciówki" a tu przykład idzie od GÓRY [ZUO -wypada]. Włodarze cieszą się, że "wydarzenie roku M.Siedlce" czyli Galeria daje pracę………… pytam za jakie pieniądze ? 3/4 etatu lub umowa śmieciowa za od 6,50 zł w porywach do 9 zł za godzinę, praca w soboty i niedziele. Zagrajmy w statki i powiedzmy sobie niebawem "zatopiony" – bo tym sposobem Miasteczko z długów jeszcze długo nie wyjdzie.

  6. Dziwne zmiany dodano 11 lat temu

    "Zadanie jego wyposażenia dostała studentka […] Całość zamyka się kosztem 14 tysięcy złotych brutto" – niezła ta umowa. I ciekawe jak wyłoniono wykonawcę zagospodarowania wnętrz. Jeżeli robi to "studentka" to pewnie przemawiają za nią dziesiątki wykonanych już prac i otrzymanych referencji!

  7. Środowisko pracy dodano 11 lat temu

    Musi być na miarę Pana!!!
    Pan z Warszawy więc i rozmach.
    Na kilkanaście pytań Radnych odpowiedział (po 583zł za szt.) więc nazbierał na zapłacenie studentce. Pewnie tej od nowej dekoracji na rondzie.

  8. siedlecki ekonomista dodano 11 lat temu

    Czyja rodzina jest ta studentka?! Prosze podac jej nazwisko! Kumoterstwo i nepotyzm kwitna… A ten g….n Grundland nie ma kompletnie wstydu! Precz z tym i…a!

  9. *** dodano 11 lat temu

    Czy przypadkiem to nie jest ta studentka, która zaprojektowała 4 banery( po choince śmieciowej) ? Bo hasła na tych banerach , wymyślił pan G.O, który chwaląc się osobiście swymi hasłami przed kamerami, jednocześnie przedstawił studentkę.? ! Za swój dizajn zarobiła 14 tys.zł. a ile za projekt banerów? ( jesli to ta sama pani),pozazdrościć koneksji i przychylności pana Prezydenta !

  10. ... dodano 11 lat temu

    Przecież za chwilę będzie wolny budynek po BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ na Langego ( przeprowadzają się w czerwcu do budynku Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych). Budynek będzie wolny. Nie można poczekać trzech miesięcy i wynająć od Miasta . Byłyby pieniądze dla Miasta za wynajem , a tak przeszło 116 tysięcy rocznie zapytam się dla kogo?

  11. Andrzej Trentowski dodano 11 lat temu

    Ruja i poróbstwo, by nie powiedzieć – k…

    • ciekawscy dodano 11 lat temu

      A czy uczniowie i nauczyciele IV LO mają "rzeczywiste warunki do pracy"?

  12. robi..... dodano 11 lat temu

    Ten klient robi co chce. Przetarg – po co. On jest panisko. A Kudelski który go namaścił nic mu nie zrobi. Dekoratorka do urządzenia biura????? No tego w historii siedleckiego samorządu jeszcze nie było. Poprzewracało się człowiekowi w głowie. Miasto tonie w DŁUGACH a Grunland szasta kasą na bzdety.

  13. to się wytnie dodano 11 lat temu

    "Zmiana siedziby spółki nie nastąpiła w drodze przetargu, bo jak twierdził prezes nie było to konieczne" A dlaczego nie było konieczne, mimo że stoi w sprzeczności z Prawem Zamówień Publicznych? Proszę o wyjaśnienie.

  14. bankier dodano 11 lat temu

    Rozumiem, że określenie "mamy możliwość rozwoju" odnosi się do radosnego faktu, że "możemy przyjmować teraz do pracy kolejnych znajommych króliczka"…

  15. pisarz dodano 11 lat temu

    Łatwo przyjechać z Warszawy i szastać pieniędzmi siedleckich podatników.

  16. Kuba dodano 11 lat temu

    No budynek może i fajny, ale przepraszam co to jest Opera by dekoratorkę wynajmować? Krzesła i stoły tak trudno kupić praz szafki?
    Chyba od tej zmiany geografii naszego miasta bo galeria pana S stanęła faktycznie wielki świat do nas przyjechał, że już trzeba wynajmować dekoratora by urządzić zwykłą spółkę. Za chwilę usłyszymy, że wysypisko też będzie zmienione i dekoratorka ułoży za kilka tysięcy jak mają być śmieci wysypywane.

    Jeśli Pan prezes taki estetyczny to niech wyjmie z kieszeni na to i sobie siedzi w udekorowanym pokoju. Naprawdę czasem te zachowania są tak bezczelne, że słów brakuje.

  17. a czy pan prezes dodano 11 lat temu

    uwzglednił w dekoracji siedziby śmieciowe pomysły z ronda?
    Pan prezes p[okazuje siedlczanom srodkowy palec. On jest 'warszawiak" i robi co chce. My mamy tylko dostarczyc mu środków.
    To sa Himalaje hipokryzji i bezczelności.

  18. jaki Pan.. dodano 11 lat temu

    Jaki Pan taki kram. Wstyd. Żenada. Co do cholery robi Rada Nadzorcza i Prezydent jako właściciel większościowy???Ale co Kudelski może zrobić skoro Grunland to jego autorski pomysł????

  19. moje Siedlce dodano 11 lat temu

    Reasumując – żle się dzieje w państwie siedleckim.

  20. gratulacje dodano 11 lat temu

    Nazwisko studentki proszę – to jest po prostu chore i to już ciężkie stadium

  21. Morejko dodano 11 lat temu

    A gdyby tak niejaka Mariolka – tropicielka afer wszelakich – nie odebrała stypendium od obecnego prezydenta, to jej układowa gazetka pełna byłaby oburzenia na bezprawne poczynania władzy. Panie Redaktorze Naczelny – wypada poważnie zająć sie podobnymi sprawami, to jest w interesie Pana czytelników!
    Od siebie proponuję złożyć skargę do prokuratury o załatwienie sprawy dekoratorki-studenki bez przetargu.

  22. Zorro dodano 11 lat temu

    Morejko ta gazetka to wypierdek PRL i broni ZSL

  23. eMigrant dodano 11 lat temu

    Ojcze Kudelski, należałoby po takim czymś wywaluć z roboty tego G… Jak tego nie zrobisz, to nie zachowasz twarzy uczciwego i dbającego ojca tego miasta. No chyba że DBAJĄCEGO INACZEJ…

  24. jaki Pan.. dodano 11 lat temu

    Paluszkiewicza wywalili bo jakieś badania prowadzi ł rzekomo na prywatny użytek za kasę spółki??? Grunland wydaje pieniądze na jakś dekoratorkę. Wynajmuje lokal bez przetargu. A może ogłaszając przetarg cena byłaby niższa???? A tak można wnioskować że "dogadali się". Autorski pomysł Kudelskiego – NIEWYPAŁ.

  25. ZUOśnik dodano 11 lat temu

    14 tysięcy to tylko wynagrodzenie studentki z Poznania. Do tego kilkanaście tysięcy za remont niewłasnego budynku no i jeszcze prawdopodobnie kilkanaście a może kilkaset tysięcy na wyposażenie.
    Zmiana siedziby firmy to była chyba pierwsza decyzja Pana Prezesa. Warszawka to jest to. "Nie będziemy siedzieli na starych śmieciach"

  26. Tradycyjnie walczący z układami PiS dodano 11 lat temu

    Ta studentka to przyszła synowa pana wiceprezesa ZUO Stefana K.

  27. Zorro dodano 11 lat temu

    Jak to przyszła synowa wiceprezesa ZUO to CBA i inne służby powinni się zająć .

  28. TIK-TAK dodano 11 lat temu

    To jest szambo świętych.!!!!!

  29. mieszkanka dodano 11 lat temu

    No super, super!!! Wcześniej ZUO zajmowało według danych podawanych przez Pana Prezesa 225 m kw, teraz 320 m kw. powierzchni. W biurze pracuje łącznie z zarządem nie więcej jak 13 osób (a raczej mniej) więc w pierwszym przypadku na jednego pracownika przypada ponad 17 m kw, natomiast w drugim ponad 24 m kw. Jak to możliwe, że przy powierzni ponad 17 m kw na osobę pracownicy ZUO "nie mieli warunków rzeczywistych do pracy i możliwości dalszego rozwoju” – cytat z artykułu.
    Ludzi o co tu chodzi. Chyba tylko o to, żeby nowy Pan Prezes nie widział żadnego śladu po poprzednim, bo za koszty tego przedsięwzięcia zaopłaci spółka miejska, czyli my siedlczanie 🙁
    Ciekawe, czy we własnej firmie Pan Grunland szastałby tak pieniędzmi? Bo zmiana siedziby spółki, to nie tylko lokal i jego wyposażenie – chociaż to najpoważniejsze koszty ale to też pieczątki, wizytówki, papiery firmowe, informacje dla klientów, reklama, zmiana w krs, która też kosztuje itd, itd.

  30. Kowal - góle w ZUO spółeczce, która nie wywozi śmieci, zatrudnia kilku pracowników, w tym prezesa i dwóch dyrektorów, do brania kasy z naszych kieszeni. Uważam, że co najmniej o 1 derektora jest tam za dużo. Po co derektor ekonomiczny bez wyksz dodano 11 lat temu

    po co w ZUO 4 rządzących (prezes , 2 derektorów i gł księgowy), co najmniej o 1 za dużo.

Dodaj komentarz

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?