Rusza jedna z największych inwestycji w mieście, a mianowicie modernizacja stacji kolejowej. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP PLK, zmieni się wygląd siedleckiej stacji i skróci czas podróży w obu kierunkach. Niestety. Będą duże utrudnienia.
– Linia przebiegająca przez Siedlce jest jedną z najważniejszych w Polsce i prowadzących na wschód. Prowadzimy modernizację stacji w Siedlcach, ale także Międzyrzecu Podlaskim i Łukowie i łączna wartość tych prac sięga pół miliarda złotych – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. – Modernizacja obejmuje rozbiórkę istniejącej infrastruktury kolejowej oraz budowę wszystkich elementów od nowa. Będą udogodnienia dla pasażerów niepełnosprawnych, dla rodziców z dziećmi w wózkach, dla pasażerów z ciężkim bagażem. Będą nowe tory, perony, wiadukty, nowe urządzenia sterowania ruchem – dodaje.
Przy okazji inwestycji zostaną wykonane remonty dwóch wiaduktów „garwolińskiego” i „łukowskiego”. Prace przy tym pierwszym ruszą w najbliższy piątek. Siedlczanie muszą uzbroić siew kilkumiesięczną cierpliwość.
– Harmonogram prac jest tak ułożony, abyśmy mogli równocześnie remontować nie tylko same wiadukty, ale także wykonywać prace torowe – tłumaczy Dutkiewicz. – Obie konstrukcje są zabytkowe zatem wszystkie prace trzeba było uzgodnić z konserwatorem zabytków. Wiadukty będą wyczyszczone, odnowione i podwyższone do 4,3 metra (obecnie mają 3,9 m wysokości – przyp. red.). Znikną stare blachy, powstanie nowy chodnik, barierki i oświetlenie – dodaje.
Kładkę trzeba rozebrać
Wszystkie koszty związane z tymi pracami pokryje spółka PKP PLK. Dla mieszkańców jedną z najważniejszych informacji jest bez wątpienia przyszłość kładki nad torami kolejowymi. Dziennie około 1000 osób korzysta z niej, aby przedostać się na ul. Składową, ale w związku z inwestycją zostanie ona rozebrana.
– Przez cały okres budowy ruch pieszych będzie zachowany, a kładka nie zostanie rozebrana w chwili „wbicia pierwszej łopaty” tylko będzie znikać etapami – wyjaśnia Grzegorz Łubik, dyrektor projektu przebudowy stacji. – Będzie bezpiecznie, są różne warianty przejść w zależności od faz i zaawansowania prac. O konkretach będziemy informować bieżąco siedlczan i pasażerów kolei z odpowiednim wyprzedzeniem – dodaje.
Artykuły powiązane:
Terminy i godziny prac na siedleckich wiaduktach
Od piątku utrudnienia w ruchu, rusza remont wiaduktu
Poczujemy się jak warszawiacy !!! 🙂
TO JEST INWESTYCJA PKP A NIE KUDELSKIEGO,NIECH SIĘ NIE PODPISUJĄ LESERY POD NIESWOIM .
A gdzie widzisz podpis Prezydenta pod ta inwestycją? Bo ja nie zauważyłem. Według takich jak ty – jak sądzę – to nawet jak się potkniesz o własną nogę, będzie to wina siedleckich władz. Ogarnij się trochę człowieku.
Na leczenie nie jest za późno!
A MNIE ŚMIESZY TA KURIOZALNA KAMPANIA WYBORCZA POPRZEZ ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA KOBIET. Jak się nie ma czym zabłysnąć to się wykupuje reklamę, żeby przy okazji życzeń napisać jaki to "Jan Kowalski, Radny Miasta Siedlce" dobry i pamiętliwy.
trochę postawy getelmena nikomu nie zaszkodziło .A podciąganie wszystkiego pod hasło- "Wszystko przeciw Władzy "to jakieś chore … paranoja..się nazywa -wesołku i Zorro -bo wygląda ,że to znowu ten sam w kilku nikach :0.
Zgoda płatni lizuski ale ten komentarz był ostrzeżeniem zapamiętajcie .
Wcale sugestie ZORRO nie są bez podstaw. Myślę, że przyszłe wybory i to nie ważne do czego (samorządowe, prezydenckie czy parlamentarne) będą zabarwiane modernizacją, budową nowego tunelu i płynącemu z tego korzyści. Szkopuł jest jednak w tym, że można się na tym "przejechać" bo z kolejową infrastrukturą problemów nie będzie(pieniądze są) to już z tunelem mogą być problemy. Nadmieniam, że kolej oddaje tunel w stanie "surowym" a miasto go wykańcza i robi dojazdy. Prezydent szuka pieniędzy a czy znajdzie to zobaczymy
jakby myślała ekipa o wyborach to za żadne skarby nie ruszyła by w tym roku inwestycji która mimo,że bardzo potrzebna nie przyniesie władzom przyjaciół.Bo Polacy a Siedlczanie w szczególności nie maja instynktu społecznego i nie są w stanie dla dobra ogółu cierpieć niewygody ..Siedlczanie to krótkowzroczni egoiści ,którym doraźny, egoistyczny interes jednej osoby jest ważniejszy ( patrz kiosk przed galeria -jak z filmów Barei) ważniejszy niż to ,żebyśmy my WSZYSCY i nasze dzieci miały lepiej i piękniej urządzone miasto na przyszłość .Ta inwestycja pewnie mogła z pół roku poczekać i po wyborach ruszyć ,było by bezpieczniej dla kandydatów do rady, Władz… nie było by kolejnego pretekstu do wylewani jadu i żółci bez zasadnego często .. ale odwaga w działaniu i konsekwencja widzę jest !!! I to bez względu na głupie gadanie..
brawo!
Akurat inwestycja nie mogła poczekać, bo ma sztywne ramy czasowe i musi zakończyć się najpóźniej 30 lipca 2015r, a trwa już ponad 1,5 roku. Problemami z którymi ciężko jest wojować są urzędy i problemy z pozyskiwaniem pozwoleń na budowę, ale uwagi celne i cenne.
Kładka też jest zabytkowa !!!!!!!!!!
Ale zagrażająca życiu i zdrowiu jej użytkownikom oraz przede wszystkim odbywającemu się tam ruchowi kolejowemu. Czasy się zmieniają. Kłatka uniemożliwia rozwijanie większych prędkości pociągów międzynarodowych.
Cieszmy się, będziemy mieli dworzec oraz infrastrukturę wokoło na miarę XIX wieku.
XIX wieku 😀
Toż teraz mamy na takim właśnie poziomie…
Pozdrówka!
A mnie się bardzo podobają życzenia z okazji Dnia Kobiet. Dziękuję Panie Marku.
Pani Beato.
Dziękuje pani za to, ze PO podniosła czas pracy do 67 lat. Zdrowia życzę.
no i co z tego ze podniosla jak sredni wiek emerytalny w Polsce jest o prawie 10 lat nizszy niz te 67 lat. SREDNI!
poszerzcie te wiadukty . 2pasmówek w siedlcach brakuje
I nigdy nie będzie bo za dużo kosztują wystarczy popatrzeć na te kichy niby obwodnice miasta no chyba że nowa władza najpierw spłaci zaciągnięte kredyty ale to będzie dopiero w następnym wieku
KGB TY JESTEŚ GOŚCI NA PEWNO TY TO TCHÓRZEWSKI , AMEN.
To ulice trzeba obnizyc a nie powyzszac wiadukty to chyba jest logiczne i ekonomiczne – a moze myle sie. Oddac inwestycje p. S to kładkę wkomponuje w teren jak zrobil to z Bankiem. Jak można pozwolić na jej rozebranie