Od 25 maja do właściciela każdej siedleckiej posesji dotrą pracownicy UM Siedlce, którzy dostarczą deklaracje oraz broszury o nowym systemie gospodarowania odpadami na terenie naszego miasta.
Od 1 lipca wejdzie w życie nowy system gospodarowania odpadami. Nakłada on na mieszkańców obowiązek wypełnienia deklaracji, w których trzeba będzie podać liczbę osób, zadeklarować sposób zbierania śmieci (selektywny bądź zmieszany), a także obliczyć wysokość miesięcznej opłaty za odbiór śmieci.
W celu usprawnienia tego procesu od 25 maja do 7 czerwca wyznaczeni pracownicy UM Siedlce, posiadający identyfikator, dostarczą mieszkańcom domów jednorodzinnych potrzebne dokumenty. Wypełnione deklaracje zostaną odebrane przez pracowników i złożone w Urzędzie. W przypadku nieobecności właściciela nieruchomości pracownicy zostawią powiadomienie z numerem telefonu kontaktowego.
Mieszkańcy wspólnot i Siedleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej otrzymają deklaracje do wypełnienia od swoich administracji. Na ich podstawie zostaną sporządzone deklaracje zbiorcze, które trafią do Urzędu. Wszyscy mieszkańcy otrzymają również broszury informacyjne o nowym systemie gospodarowania odpadami. Wypełnione deklaracje muszą trafić do Urzędu w nieprzekraczalnym terminie do 15 czerwca.
źródło: UM Siedlce
A ja będę czekał aż zgodnie z ustawą jako do współwłaściciela spółdzielczej nieruchomości przyjdzie urzędnik z deklaracją a później z umową na odbiór nieczystości. Spółdzielnia nie jest właścicielem mojej nieruchomości i do niczego jej nie upoważniałem. Sółdzielnia jest tylko zarządcą, a zgodnie z ustawą deklaracje musi podpisać właściciel nieruchomości, tym bardziej w sprawach podatkowych, a opłata śmieciowa jest miejskim podatkiem.