Siedlecki oddział szwajcarskiej firmy Stadler wygrał przetarg na dostarczenie 20 szynobusów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Firma wyceniła pociągi na kwotę 311 mln zł, a ich utrzymanie przez kolejnych 15 lat na 104 mln zł. W walce o kontrakt Stadler pokonał bydgoską PESĘ.
bg
Brawo, gratuluję i zazdroszczą od razu łodzianom. Pociągi stadlera na głowę biją produkty PESY. Wystarczy przejechać się ER 75 Stadlera i ED 74 PESY…
@bankier:
Sorry kolego… ale pociągi Stadlera mają tak nieergonimiczne siedzenia… tak, że po 60 minutach podróży plecy bolą niemiłosiernie.
Ideałem są tu piętrowe wagony Bombardiera z Kolei Mazowieckich – jakość (cisza w środku), rozwiązania techniczne, a przede wszystkim mega wygodne siedzenia (świetny profil oparcia).
Tak, masz rację, tyle, że ja porównywałem EZT Stadlera z EZT Pesy.
Zgadzam się, że jeśli chodzi o wygodę i komfrot podróży piętrusy Bombardiera są jeszcze lepsze niż Stadlerowe.
Może i Bombardiery są wygodne, ale zupełnie nieekonomiczne. Lokomotywa Huzar ciągnąca Bombardiera razem ze składem zużywa w godzinę zegarową tyle prądu co Stadler przez cały dzień. I jeszcze sprawa ciężaru. Bombardier waży 2x tyle co Stadler, a od ciężaru uzależniona jest cena dostępu do torów PLK. O cenie zakupu składów już nie wspomnę.
Chyba "Husarz"? Po drugie piętrowe KMy- są ciągnięte przez Traxx-y, a nie Husarze. Te jeżdżą tylko w IC i raczej tylko w starndardzie EN, EC i EIC. A masz dane dla takiego Traxx-a?
Słyszałem, że Koleje Mazowieckie sprzedają swoje składy, a serwis idzie na Białoruś w związku z kupnem 30 składów przez Białoruś
daj link do tego niusa – bo jakoś trudno mi w to uwerzyć. Tym bardziej, że trwa właśnie poprawianie tunelu średnicowego na lini osobowej żeby w końcu wpuścić tam te piętrusy.
jest już projekt nowego rozkładu KM na 2012/2013
link- http://www.mazovia.pl/komunikaty/art,1636,projekt-rozkladu-jazdy-pociagow-edycji-20122013-spolki-koleje-mazowieckie-km-sp-z-o-o-.html