Jak podaje „Rynek Kolejowy” czeski przewoźnik Leo Express, który ma w planach uruchomienie połączenia na linii Ostrawa- Praga, ma już wyprodukowany pierwszy pociąg. Jednostka powstała w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.
Na wiosnę pociąg zostanie skierowany na pierwsze testy, a w grudniu ma już przewozić pasażerów. Pociągi Flirt zamówione przez Leo Express mają podwyższony standard. Będą zestawione z pięciu członów. Wnętrze ma być bardzo nowoczesne z zapleczem gastronomicznym. Podróżni będą mięli do wyboru przejazd trzema klasami.
Pociągi będą rozpędzały się do 160 km/h (maksymalna ich prędkość to 190 km/h). Jeden pociąg pomieści 237 pasażerów.
Zdjęcia pociągu można zobaczyć tutaj
źródło: rynek-kolejowy.pl
a w Polsce króluje wieczniepsującasię PESA. Super!
Po co kupować Pendolino (bez wychylnego pudła zresztą) skoro można było (PKP Intercity) nabyć takie lub zblizone Flirty które z prędkościa 160 km/h poruszałyby się np na CMK i dalej do Gdańska lub też na E20 Kunowice-Terespol?? Róznica czasu jazdy -niewielka -a różnica kosztów-duuuża . No ale -w końcu to nie byle co kupiono -to Pendolino …tyle że nie przy naszej infrastrukturze i okrojone ze swej głównej funkcjonalności (wychylnego pudła) …No ale przecież Pieknie K.. Pieknie wie lepiej