Sprzedaż siedleckiego PKS-u można uznać za fakt. Podpisu pod dokumentami co prawda jeszcze nie ma, ale sprawa jest już w zasadzie przesądzona. Nam jako pierwszym Tomasz Andryszczyk, reprezentujący inwestora – spółkę Retail Provider zdradza plany względem Siedlec. Najprawdopodobniej już za kilka tygodni Retail będzie mógł zaprezentować wstępną koncepcję inwestycji.
– Obecnie domykane są wszelkie formalności związane z zamknięciem procesu prywatyzacji i zakupu PKS Siedlce – mówi Andryszczyk. – Można więc powiedzieć, że jesteśmy praktycznie pewni, że będziemy chcieli wprowadzić w Siedlcach podobny model, który planujemy w Olsztynie – dodaje.
RETAIL CHCE INWESTOWAĆ W PKS
Jak mówi firma najpierw musi poprawiać działalność przewozową PKS-u w Siedlcach, rozbudowywać ją, wymienić tabor, zrestrukturyzować firmę, czyli w pierwszej kolejności spłacać jej długi. Dopiero po tym zacząć ją rozwijać.
– W Olsztynie dosłownie w ciągu trzech miesięcy udało się nam się spłacić wszystkie długi spółki. Myślę, że w Siedlcach ten model będzie taki sam, czyli najpierw ocena, poprawa kondycji, poprawa obsługi pasażerów i dopiero potem przygotowania do połączenia transportu z handlem.
to oznacza, że pojawiające się informacje o planowanej budowie galerii handlowej oraz połączenie funkcji transportowej z funkcją usługową okazują się prawdziwe.
– Wydaje nam się, że wszędzie tam gdzie są pasażerowie lepiej rozwija się handel. Planujemy wybudować centrum wielkości około 15 tys. m kw. w pełni zintegrowane z funkcjami dworcowymi – tłumaczy nasz rozmówca. Dodaje też, że przedstawiciele spółki byli w Siedlcach, tereny przewoźnika wiedzieli i wiedzą też o uchwalonym w minionym roku planie zagospodarowania przestrzennego. Przypomnijmy, że zakłada on, aby na terenie dworca powstały obiekty pełniące funkcje kulturalne a nie usługowe.
PROBLEM Z UCHWALONYM PLANEM
– To kwestia, która musi być poddana analizie i była przez nas analizowana. Spotkaliśmy się już w tej kwestii z władzami miasta. Myślę, że przykłady innych miast w Polsce jak Katowice czy Jelenia Góra pokazują, że połączenie funkcji transportowych i usługowych jest bardzo korzystne dla miasta – wyjaśnia Andryszczyk. – Przy dobrej woli miasta i rady udaje się taki model wprowadzać, a on ożywia miasto, daje możliwość przyciągnięcia nowych pasażerów, a to nakręca transport – dodaje.
Na razie poza tym, że centrum, które miałoby powstać w Siedlcach będzie dużo mniejsze od tego które planowane jest w Olsztynie wiadomo niewiele. Jak się jednak okazuje to nie jest problem. Możliwe, że wstępna koncepcja zostanie przedstawiona już w ciągu najbliższych tygodni.
– W tym tygodniu mamy bardzo ważne spotkanie w Olsztynie i w tej chwili koncentrujemy się na nim. Nie znaczy to, że nie zajmujemy się Siedlcami. Co prawda nie mamy na razie żadnych materiałów wizualnych czy projektowych, ale architekci już pracują nad taką wstępną koncepcją. Myślę, w ciągu kilku tygodni będzie gotowa i zaprezentowana władzom miasta oraz mieszkańcom – kończy przedstawiciel Retail Provider.
ab/bg
Czyli jedno centrum handlowe będzie po stadionie (Strus), a drugie na Armii Krajowej?
Mam prośbę do redakcji, 31 stycznia miał się odbyć przetarg na sprzedaż działki przy starowiejskiej, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji kto wygrał i czy w ogóle się odbył, moglibyście to wybadać:D A jeśli chodzi o PKS, to mam nadzieję, że miasto, z prezydentem na czele, nie będzie stało na przeszkodzie inwestorowi jak przysłowiowa ość w gardle.
a czy przypadkiem w planie zagospodarowanie niewolno na tej dzialce budowac handlu??? a o ile pamietam wpisano oswiate i kulture???
Jak oni chcą na terenie PKS zmieścić galerię handlową? Chyba jednak nie widzieli tego terenu:)
ok, sorki, widze ze w tresci jest, zmiana planu to 2 lata w tył z terminem realizacji
okm, dobra rada na przyszłość, najpierw przeczytaj, potem komentuj 🙂
Siedlce od zawsze handlem stały. Po prostu "handełe ,handełe" .Ot żydowska tradycja przedwojennych Siedlec powraca. Galerie, sklepy ,galerie, sklepy i… nowa powojenna moda, to budowle kościelne.
Siedlce handlem stoją haha, nie rozśmieszaj mnie, w siedlcach jest bardzo mało nowczesnych powierzchni handlowych, są tylko dyskonty, szmateksy, PSSy, bazarki i sklepy z ciuchami z bazarku, a cenami z kosmosu.Kibicuje każdej tego typu inwestycji i trzymam kciuki.
> Siedlce od zawsze handlem stały. Po prostu "handełe ,handełe".
Zgoda tylko do drugiej części wypowiedzi. Sioedlce nigdy nie stały handlem, a jedynie handelkiem, handlarzowaniem, ryneczkiem czy bazarkami.
Nogdy w mieście nie było poważnego handlu – przed wojną, po wojnie i teraz.
To co jest, to miasto handlarzy, bazarków i sklepów ze starzyzną.
Może jednak coś się zmieni na lepsze?
Pomysł Retail Provider sam w sobie nie jest zły. Tylko nie ta lokalizacja.
Z tego zo pamiętam, to dworzec PKS ma być przeniesiony w okolice PKP za budynkami PZGS/WZGS.
Tam dworzec autobusowy i galeria handlowa to przedni pomysł!
Z tego co wiem, Zarząd Spółki miał taki pomysł na dworzec i szukał inwestora, nawet znalazł, ale nie mógł realizować z uwagi na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego i toczacy się proces prywatyzacji.
Teraz pomysł się ziści i bardzo dobrze.
Jeżeli chodzi o długi – to z tego co wiem – PKS w Siedlcach nie posiada zadłużenia.
ciekaw jestem za co bedziemy kupowac jak nie ma zkladow pracy